اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خبر خوش استاندار خراسان جنوبی به مردم زلزله‌زده زهان

افزایش تسهیلات زلزله‌زدگان ساخت مسکن به 16 میلیون تومان

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی از افزایش‌ تسهیلات به زلزله‌زدگان استان از 12 میلیون و 500 هزار تومان تومان به 16 میلیون تومان خبر داد.

افزایش تسهیلات زلزله‌زدگان ساخت مسکن به 16 میلیون تومان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید ظهر امروز در نشست خبری که پیرامون آخرین اقدامات در راستای زلزله اخیر زهان برگزار شد، اظهار کرد: در شورای مدیریت بحران استان که امروز با حضور اعضا تشکیل شده مقرر شد تسهیلات پرداختی مسکن به زلزله‌زدگان نیز به 16 میلیون تومان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه اعتباری بالغ بر 500 هزار تومان نیز از منابع استانی به هر خانوار پرداخت می‌شود، ادامه داد: در صورت نیاز امکان افزایش این اعتبار نیز وجود دارد.

*تخریب کامل 193 واحد مسکونی در زلزله اخیر

استاندار خراسان‌جنوبی به آواربرداری منازل تخریب شده در زلزله اخیر اشاره کرد و گفت: در این زلزله 193 واحد بالای 80 درصد تخریب شده که در اولویت آواربرداری و بازسازی قرار دارد.

رشید تصریح کرد: همچنین 583 واحد حدود 60 درصد تخریب و یک‌هزار و 336 واحد نیز کمتر از 30 درصد تخریب شده که در اولویت‌های بعد برای بازسازی و آواربرداری قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه این زلزله 45 روستا را تحت تأثیر قرار داده است، افزود: بیشترین روستاها مربوط به شهرستان زیرکوه و سپس در شهرستان‌های قاینات، بیرجند و درمیان است.

استاندار خراسان‌جنوبی به نصب کانکس اشاره کرد و گفت: انتقال کانکس به مناطق زلزله‌زده به دلیل یکسری مشکلات حمل و نقل مقدور نیست و در این راستا تصمیم گرفته شد چادر دو جداره برای روستاییان در نظر گرفته شود که بعد از پیگیری‌های انجام شده مشخص شده است که این چادرها نیز دیگر تولید نمی‌شود.

رشید یادآور شد: در این راستا تصمیم بر آن شد که کار آواربرداری با سرعت هر چه بیشتر انجام شود که در این راستا اعتباری بالغ بر 31 میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض از سوی دولت به این امر اختصاص یافته است.

انتهای پیام/69002/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول