اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌جنوبی:

پژوهش کوششی نظام‌مند برای پاسخگویی به مسائل علمی است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌جنوبی گفت: پژوهش یک کوشش نظام‌مند و هدفمند برای پاسخگویی به مسائل علمی است که منجر به نوآوری و پیشرفت علم شده و طی آن مسائل جدیدی کشف می‌شود.

پژوهش کوششی نظام‌مند برای پاسخگویی به مسائل علمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید  ظهر امروز در جمع پژوهشگران و اساتید دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه پژوهش یک کوشش نظام‌مند و هدفمند برای پاسخگویی به مسائل علمی است، اظهار کرد: هر طرحی که بتواند در راستای توسعه استان و کمک به منطقه، تغییر و تحول قابل توجه و قابل دفاع ایجاد کند از سوی دستگاه‌های اجرایی قابل پذیرش است.

وی افزود: وسعت علم، سرعت اطلاعات، معلومات و مجهولات عالم مباحثی است که در این حیطه باید مورد اهمیت قرار گیرد.

استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: در چشم‌انداز 20 سال گذشته ایران سرآمد منطقه بوده است و محصولات و تولیدات جدید و مجموع اندیشه‌های نو در عرصه‌های مختلف نشان از جایگاه خاص کشور ما دارد.

رشید تصریح کرد: پرهیز و اجتناب از غرور و تکبر شخصی در امر پژوهش بسیار ارزشمند است و خودباوری و اندیشه‌های خودی، مرز اصلی رشد و موفقیت در موضوعات مختلف به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: یکی از آسیب‌ها و آفت‌های سطح علمی کشور جایگزینی پیش‌گویی با پیش‌بینی است که اگر به این مباحث مهم توجه نکنیم حوادثی پیش می‌آید که ممکن است آمادگی لازم را برای جلوگیری از آن نداشته باشیم.

استاندار خراسان‌جنوبی اظهار کرد: باید تحقیقات و پژوهش‌های بنیادی را از کاربردی جدا کرد.

رشید، سطح توقع افراد جامعه و دولت‌مردان و حتی افکار عمومی استان از دانشگاه بیرجند را بیش از دانشگاه‌های سطح کشور دانست و گفت: در بحث علم و پژوهش باید به معنای درست کلمه به اساتید و دانش‌پژوهان و دانشمندان نگاه ویژه شود و در مرحله قدردانی از این افراد بیش از دیگران حرمت‌گذاری شود.

انتهای پیام/690013/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول