اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان اردبیل خبر داد

هم‌سرایی سرود انقلاب با حضور 1357 دانش‌آموز

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: همزمان با ایام مبارک دهه فجر با هم‌سرایی یک هزار و 357 دانش‌آموز سرود جمهوری اسلامی ایران اجرا شده و دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب تجدید بیعت می‌کنند.

هم‌سرایی سرود انقلاب با حضور 1357 دانش‌آموز

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد رنجبر ظهر امروز در کمیته دانش‌آموزی و فرهنگیان دهه فجر استان اردبیل اظهار داشت: در گرامیداشت دهه فجر برنامه‌های متنوعی با محوریت دانش‌آموزان و مدارس تدارک دیده شده است که اجرای آنها می‌تواند بر شور و نشاط دانش‌آموزان در فضای مدارس کمک کند.

وی به متفاوت اجرا شدن برنامه‌های دهه فجر امسال در سه محور نسبت به سال‌های گذشته اشاره کرد و یادآور شد: محور اول برنامه‌ها با هدف هویت‌بخشی به نسل جوان و مقایسه افتخارات بعد از پیروزی انقلاب نسبت به قبل آن صورت می‌گیرد تا دانش‌آموزان بیشتر با دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران آشنا شوند.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل دومین محور را مردمی کردن جشن‌ها اعلام کرد و گفت: در این برنامه استراتژیک سعی می‌شود هویت‌افزایی شده و نسل سوم و چهارم انقلاب با اصیل‌ترین مبانی هویتی و فرهنگی انقلاب آشنا شوند.

رنجبر محور سوم را محور بصیرت‌افزایی و عمق‌بخشی به دانایی و آگاهی دانش‌آموزان توصیف کرد و بیان داشت: ما پیشنهاد کردیم تا برنامه‌هایی در این دهه برگزار شود که محوریت علم‌آموزی و حکمت‌آموزی داشته باشد.

این مسئول به تقارن اولین روز دهه فجر با روز پنج‌شنبه و تعطیلی اغلب مدارس اشاره کرد و افزود: پیشنهاد دادیم در صورت امکان یک روز قبل زنگ انقلاب به صدا در‌آید.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش با برگزاری جشن ستارگان در روز 11 بهمن ماه یک روز مانده به آغاز دهه فجر به استقبال پاسداشت سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب می‌رود که در این جشن قرار است از دانش‌آموزان برگزیده در کنکور سراسری و منتخبان رشته‌های مختلف قرآنی،‌ فرهنگی، ورزشی و آموزشی تجلیل شود.

تجلیل از حفاظ قرآن کریم در بین دانش‌آموزان اردبیل

رنجبر در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری مراسم تجلیل از حفاظ قرآن کریم در بین دانش‌آموزان استان خبر داد و گفت: بیش از 58 هزار نفر در طرح حفظ قرآن حضور یافتند که تاکنون 22 هزار نفر موفق به حفظ جزء‌‌هایی از قرآن‌ کریم شده‌اند که در همایشی از آنها تجلیل می‌شود.

وی دیدار با خانواده‌های شهدای فرهنگی و دانش‌آموز، برپایی نمایشگاه‌های مختلف با موضوع «چرا مرگ بر آمریکا»، برگزاری مسابقات فرهنگی – ورزشی، انشا، نقاشی، سرود و برپایی نشست‌های مختلف فرهنگی – سیاسی و بصیرت‌افزایی و همچنین نشست نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با نخبگان را از جمله این برنامه‌ها اعلام کرد.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: به میمنت سالگرد پیروزی انقلاب برنامه‌های دیگری نیز به همت قرارگاه‌های دانش‌آموزی با موضوع جنگ نرم دشمن علیه جوانان برگزار شده و نشست‌های حلقه صالحین و تجلیل از مخترعان و مبتکران بسیجی نیز برگزار خواهد شد.

رنجبر در پایان تصریح کرد: انتظار می‌رود در برنامه‌ریزی‌ها به نحوی اقدام کنیم تا همه فعالان حوزه آموزش و پرورش بتوانند از این برنامه‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/62002/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول