اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون‌های فرهنگی، ‌هنری مساجد استان اردبیل:

50 نشست با محوریت انقلاب و مسجد دهه فجر برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کانون‌های فرهنگی،‌ هنری مساجد استان اردبیل گفت: با رویکرد تبیین و تبلیغ اندیشه‌های آرمانی انقلاب اسلامی، 50 نشست متمرکز با محوریت انقلاب و مسجد در مناطق شهری و روستایی استان اردبیل برگزار می‌شود.

50 نشست با محوریت انقلاب و مسجد دهه فجر برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نادر سقا ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی گرامیداشت دهه فجر در قالب کمیته مساجد اظهار داشت: اساس و محوریت شکل‌گیری انقلاب اسلامی مساجد بوده به طوریکه مردم انقلابی و وفادار به ولایت از همین مساجد قیام و نهضت تاریخی خود را شروع کردند و ما نیز در پاسداشت سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب باید برنامه‌هایمان را با محوریت مساجد تدارک ببینیم.

وی ظرفیت مساجد را ظرفیتی ممتاز برای نشان دادن ارزشمندترین دستاوردهای انقلاب اسلامی توصیف کرد و افزود: با توجه به اقبال عمومی و ملی از مساجد ضرورت دارد مساجد استان اردبیل در دهه فجر کارکرد حقیقی و ارزشی خود را به نمایش بگذارند که بر همین اساس کمیته مساجد دهه فجر با 11 اعضای خود در تدارک برنامه‌های متنوع به ویژه نشست‌های تخصصی و برنامه‌های معرفتی هستند تا بتوانند نسل آینده را با اهداف انقلابی و ارزشی بهتر آشنا کنند.

سقا به تقارن میلاد نبی مکرم اسلام با آغازین روزهای دهه فجر اشاره کرد و ادامه داد: در همین زمینه و با هدف ایجاد فضای شور و نشاط و معنوی در جامعه و همچنین مساجد 10 برنامه شاخص شهرستانی و 10 برنامه شاخص در مناطق روستایی پیشنهاد شده که محوریت آنها آشنایی جوانان و نوجوانان با نهضت خمینی کبیر و همچنین پیوستگی انقلاب اسلامی با نهضت نبوی و به نمایش گذاشتن دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

این مسئول تصریح کرد:‌ ما خواستار ختم راهپیمایی روز 22 بهمن به مساجد و هنگامه نماز ظهر شدیم تا نماز جماعت در این روز با شکوه خاص در مساجد مختلف برگزار شود.

وی به تزئین و آراستگی مساجد و تدارک بیش از ده‌ها برنامه به همت کانون‌های فرهنگی، ‌هنری مساجد اشاره کرد و بیان داشت: قرار است 250 مبلغ به مناطق روستایی و شهری اعزام شده و بیش از 140 برنامه در مساجد روستایی و شهری به همت متولیان کانون‌های فرهنگی،‌ هنری برگزار شود.

مدیر کانون‌های فرهنگی،‌ هنری مساجد استان اردبیل خاطرنشان کرد: همزمان با 12 بهمن سرودهای انقلابی از طریق مساجد انجام شده و سعی می‌کنیم همزمان با ساعات ورود حضرت امام به میهن اسلامیمان در 12 بهمن 57 برنامه‌های جشن و سروری را نیز با محوریت جوانان و نوجوانان در کانون‌های فرهنگی، ‌هنری برگزار کنیم.

رئیس کمیته مساجد دهه فجر همچنین از برگزاری یادواره‌های مختلف شهدا، برگزاری جشن انقلاب در محلات 13گانه،‌ برپایی نمایشگاه عکس، پوستر و کتابخوانی و همچنین انس با قرآن و ختم برنامه تلاوت قرآن در مساجد خبر داد و اضافه کرد: برنامه‌های تدارک دیده ما در این ایام به راهپیمایی 22 بهمنی ختم می‌شود که سعی شده با اصل و اساس قرار دادن نهضت عظیم امام راحل برنامه‌ها با شور و نشاط خاص برگزار شود.

وی با بیان اینکه 330 کانون فرهنگی،‌ هنری مساجد در استان اردبیل فعالیت می‌کنند، بیان کرد:‌ با مساعدت و نگاه ویژه دولت نهم و دهم کانون‌های فرهنگی،‌ هنری در استان اردبیل به تعداد چشمگیری افزایش یافته است که برای تجهیز این اماکن کمک‌های خوبی نیز در این مدت صورت گرفته است.

افتتاح سالن ورزشی کارگران مشگین‌شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس کمیته کارگری دهه فجر استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به تدارک برنامه‌های فرهنگی،‌ ورزشی و همچنین افتتاح مجموعه ورزشی کارگران مشگین‌شهر گفت:‌ در گرامیداشت ایام دهه فجر برنامه‌های مختلفی اعم از دیدار با خانواده‌های شهدای کارگر و جشن بزرگ کارگران و تعاون‌گران برپا می‌شود.

حسین منوری از برگزاری دو همایش بصیرت و ولایتمداری با حضور بسیجیان کارگر و همچنین همایش ستاد مقاومتی در سال تولید ملی خبر داد.

انتهای پیام/62001/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول