اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کاشان عنوان کرد

طرح «دولت وحدت ملی» پس از شکست «انتخابات آزاد»

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت کاشان گفت: پس از آنکه کد انتخابات آزاد توسط مقام معظم رهبری رمزگشایی شد اکنون بحث دولت وحدت ملی مطرح شده است.

طرح «دولت وحدت ملی» پس از شکست «انتخابات آزاد»

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام علی احتشام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان خطاب به طراحان دولت وحدت ملی اظهار داشت: در چهار دوره پس از انقلاب که دولت در دست شما بود در کدام دوره این شعار وحدت ملی عملی شد که این چنین خط و نشان می‌کشید.

احتشام افزود: اگر منظور از دولت وحدت ملی این است که تمام آرمان‌ خواهان بزرگ،‌ ارزش‌مداران نهضت عظیم انقلاب، حق‌باوران حقیقت‌جویی که با صلابت در برابر بیگانگان می‌ایستند و با علم رهبری عهد و پیمان داشته و قصد عبور از ایشان و بر حول ولایت فقیه و قانون اساسی به عنوان خون‌بهای شهدا و نتیجه زحمات ملت امام اجتماع می‌کنند ما نیز این وحدت را قبول داریم اما اگر مبنا این چنین شد دیگر ملت به شما رأی نمی‌دهد.

وی وحدت را در خیل آحاد ملت دانست و تأکید کرد: مردم در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه بار دیگر وحدت حول ولایت فقیه و قانون اساسی را به رخ معاندین می‌کشند.

خطیب نماز جمعه کاشان در ادامه تعامل جدید مجلس و دولت برای کاهش مشکلات اقتصادی مردم را به فال نیک گرفت و گفت: انتظار می‌رود دولت با وجود مشکلات در پیش گرفته با تعامل و تفاهم با مجلس از فشارهای ملت بکاهد.

وی اعلام برخی آمارها را بر طبق فرمول جهانی نادرست خواند و گفت: کدامیک از مسائل این کشور با فرمول جهانی حل و فصل شده که بخواهیم مسئله‌ای نظیر تورم را با فرمول برطرف کنیم بلکه همانگونه که مقام معظم رهبری توصیه کرده‌اند تنها راهکار برون‌رفت از این مشکلات راه اسلام است.

به گفته وی مردم حاضرند دولت یارانه ندهد اما این تورم افسار گسیخته که مردم به خصوص طبقه ضعیف جامعه را تحت فشار قرار داده ادامه نیابد.

احتشام تأکید کرد: انتظار می‌رود با تعامل دولت، مجلس و قوه قضائیه اقداماتی صورت گیرد که دشمن را در تهدید و تحریم اقتصادی به عنوان آخرین گریزگاه انتخابی او ناکام و مأیوس گذارد.

امام جمعه موقت کاشان در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از سیاست‌های دوگانه مجامع بین‌المللی، از شورای امنیت و سازمان ملل به عنوان عروسک‌هایی در دست مستکبران یاد کرد و گفت: بر مبنای این سیاست دوگانه از طرفی با حمایت از القاعده در سوریه به کشتار غیرنظامی‌ها می‌پردازند و از سویی دیگر با حمایت از کشوری مانند فرانسه به دولتی مستقل در آفریقا با شعار مبارزه با القاعده حمله می‌کنند.

وی افزود: در همین راستا از رژیم صهیونیستی خبیث با انبوهی از کلاهک‌های هسته‌ای پشتیبانی کرده اما نسبت به فعالیت‌های صلح‌آمیز مجتمع پرچین ابراز نگرانی می‌کنند.

احتشام در ادامه با گرامیداشت سالروز شهادت امام حسن عسگری خواستار اتحاد هیئت‌های مذهبی حول محور اهل بیت و پرهیز از خودمحوری شد.

وی متذکر شد: باید خروجی هیئت‌های مذهبی معرفت مورد پسند اهل بیت بوده نه آن تفسیری که مطابق میل و خواسته فردی باشد.

انتهای پیام/2406/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول