اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کرمان:

انتخابات آزاد‌ بهانه‌‌ اعمال توطئه‌های دشمن‌ است‌

خبرگزاری فارس: امام جمعه کرمان گفت: دشمن عدم آزادی انتخابات در ایران را بهانه‌ای برای اعمال توطئه‌های خود کرده است.

انتخابات آزاد‌ بهانه‌‌ اعمال توطئه‌های دشمن‌ است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیت‌الله سید یحیی جعفری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: مقدمات پیروزی انقلاب اسلامی از سال 42 با بیانیه‌ها و روشنگری‌های حضرت امام راحل از نجف اشرف آغاز شد.

وی بیان داشت: جمعی از علما و ارادتمندان به اسلام و انقلاب امام خمینی(ره) را در این مسیر یاری کردند تا سرانجام در بهمن 57 انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

جعفری افزود: سخنرانی‌ها و بیانیه‌های امام راحل به مردم فهماند که ایران وابسته به بیگانگان‌ و شاه نوکر سرسپرده آمریکا و غرب است و با این وجود نمی‌توان مراحل پیشرفت و کمال را طی کرد.

وی دشمنی و کینه استکبار از ایران را یک واقعیت روشن و ملموس عنوان کرد و گفت: یکی از این دشمنی‌ها آغاز شده و استمرار دارد، بحث انتخابات ریاست جمهوری پیش رو است.

خطیب جمعه کرمان خاطرنشان کرد: آمریکا و غرب هر زمان مسائلی را مطرح کرده، زمانی عدم مشارکت مردم در انتخابات و زمانی عدم آزادی انتخابات را بهانه می‌کنند.

جعفری افزود: بعد از این نیز احتمال توطئه‌های مختلف وجود دارد، اما باید هوشیار و بیدار بود، امیدواریم انتخابات سال آینده از پرشورترین انتخابات‌های ایران اسلامی باشد.

وی عنوان کرد: اگر مردم به دنبال اهداف مقدس باشند، خداوند نیز آنها را یاری می‌کند، امام‌خمینی(ره) از جمله معدود رهبرانی بود که پیکر ایشان با جمعیت 10 میلیونی تشییع و به خاک سپرده شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان با اشاره به ولادت پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت گفت: شیعه و سنی نباید کاری کنند که به وحدت آنها خدشه‌ای وارد شود.

جعفری با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) و آغاز دوران امامت حضرت مهدی(عج) بیان داشت: امام حسن عسکری(ع) فرمودند، «مردم مسلمان تقوا پیشه کنید و زینتی برای امامان خود باشید».

وی افزود: اگر طبق دستورات دین و رهنمودهای امامان عمل کنیم، زینتی برای اسلام و رهبران اسلامی می‌شویم و در جامعه جهانی نیز دارای عزت و احترام هستیم.

جعفری تصریح کرد: اگر به راه غلط برویم و حق دستورات الهی را ادا نکنیم، موجب سرافکندگی ائمه ‌اطهار(ع) هستیم.

وی عنوان کرد: اگر راه اسلام را برویم، اسلام خود به خود پیشرفت می‌کند و همه دنیا را فرا می‌گیرد و در آن زمان مقدمات ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) فراهم می‌شود.

انتهای پیام/80017/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول