اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خورموج:

طردشدگان بحث انتخابات آزاد را مطرح می‌کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه خورموج گفت: کسانی که جایگاهی در بین مردم ندارند بحث انتخابات آزاد را مطرح می‌کنند.

طردشدگان بحث انتخابات آزاد را مطرح می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خورموج که با حضور اقشار مختلف مردم مؤمن و متعهد این شهر در مصلای امام خامنه‌ای برگزار شد، سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت هشتمین اختر تابناک ولایت و امامت حضرت امام رضا (ع) را به تمام مریدان و پیروانش تسلیت گفت.

امام جمعه خورموج به هفته وقف اشاره کرد و گفت: وقف یک سنت حسنه و صدقه جاری است ولی متأسفانه به مرور زمان با تجمل‌گرایی‌هایی که به وجود آمد باعث شده است به فراموشی سپرده شود.

وی ادامه داد: در ایام گذشته قدیمی‌ها حتی باغات خود را وقف امام حسین (ع) یا وقف عام می‌کردند ولی بعضی‌ از آن نخل‌ها یا از بین رفته‌اند و یا پیر شده‌اند و قابل استفاده نیستند.

مصلح خاطرنشان کرد: می‌توان در این زمینه زمین، باغ و حتی مدرسه ساخت که البته ما در حال حاضر سه مدرسه علمیه راه‌اندازی کرده‌ایم ولی هنوز ساختمان مناسب برای دو مدرسه نداریم و مدرسه درازمدت را امسال در شهر خورموج راه‌اندازی کرده‌ایم و کسانی که دستشان به دهانشان می‌رسد می‌توانند کار وقف را انجام بدهند.

وی یادآور شد: مراکز قرآنی در شهر در حال فعالیت است و تاکنون چندین حافظ قرآن موفق به حفظ قرآن شده‌اند.

مصلح گفت: ما در حال حاضر بیش از نیاز در شهر مسجد داریم و هنوز هم عده‌ای اصرار و پافشاری می‌کنند که اجازه بدهید تا در همسایگی مسجد دوباره مسجد بسازیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دشتی تأکید کرد: اگر شما دنبال هدایت‌گری و کار صواب هستید بهترین کار در این شهر در حال حاضر تأسیس مدارس و جایگاه‌های قرآنی است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در شهر خورموج از 31 مسجد برخورداریم و مسجد برای دسترسی به عموم فراهم است و توصیه ما به عنوان یک طلبه کوچک این است که اگر وقف خاص نکرده‌اید می‌توانید در جاهایی که نیاز است سرمایه‌گذاری و هزینه کنید.

امام جمعه خورموج با اشاره به فرمایشات حضرت امام خامنه‌ای در جمع هزاران نفر از مردم متدین و انقلابی قم خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری مانع‌تراشی در راه حضور پرشور و همگانی مردم در انتخابات را هدف ملموس دشمنان برشمردند و افزودند: همه، حتی کسانی که ممکن است از سر دلسوزی درباره انتخابات توصیه‌های عمومی کنند حواسشان باشد که به این مقصود دشمن کمک نکنند.

وی ادامه داد: امام خامنه‌ای با انتقاد از برخی که به طور مکرر می‌گویند انتخابات باید آزاد برگزار شود، افزودند: معلوم است که انتخابات باید آزاد باشد، مگر بیش از سی انتخابات سه دهه اخیر آزاد نبوده است؟ در کدام کشور انتخابات از ایران آزادتر است؟ مراقب باشید این حرف‌های شما مردم را از انتخابات مأیوس نکند.

مصلح یادآور شد: حضرت آقا در ادامه‌ بیان روش‌هایی که به تحقق هدف دشمن در انتخابات کمک می‌کند، خاطرنشان کردند: در کدام کشور درباره صلاحیت‌ها، ملاحظات لازم اعمال نمی‌شود؟ چرا اینقدر بر این مسئله تکیه و تلاش می‌کنید در ذهن مردم این تصور به وجود بیاید که شرکت در انتخابات فایده ندارد؟

خطیب نماز جمعه خورموج گفت: رهبر انقلاب به اشخاصی که خواسته یا ناخواسته در این چارچوب حرکت می‌کنند، تأکید کردند: مبادا دچار غفلت شوید و جدول مورد نظر دشمن را پر کنید.

امام جمعه خورموج در پایان پیروزی‌های اخیر والیبال دلیران دشتی نماینده استان بوشهر در لیگ دسته یک کشور و صعود تیم فوتبال ایران جوان خورموج به لیگ دسته سوم کشور را به تمام مردم شهرستان دشتی تبریک و برای این دو تیم آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام/66007/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول