اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ورامین:

رسوا شدگان فتنه با شعار «انتخابات آزاد» در صدد ایجاد تشنج در انتخابات هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ورامین با اشاره به برخی شعارهای تشنج انگیز در جامعه گفت: خواصی که در فتنه رسوا شدند با شعار «انتخابات آزاد» در صدد ایجاد تشنج در انتخابات هستند.

رسوا شدگان فتنه با شعار «انتخابات آزاد» در صدد ایجاد تشنج در انتخابات هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین در خطبه اول نماز جمعه ورامین پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به بررسی عوامل انحراف در جامعه اسلامی پس از پیامبر (ص) پرداخت و گفت: یکی از دلایل ایجاد انحراف در جامعه اسلامی جهل موجود در بین افراد بود.

انحراف پس از پیامبر (ص) تجربه تلخ تاریخ اسلام است

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران  گفت: آن افرادی هم که آگاهی داشتند زبان خود را بستند، بنابراین یکی دیگر از عوامل انحراف در جامعه اسلامی غربت، تنهایی و مظلومیت امیرالمؤ‌منین (ع) بود.

وی افزود: از سویی بسیاری از این مردم کینه از امام‌علی (ع) در دل داشتند، پیامبر (ص) به حضرت‌علی (ع) فرمودند «من گریه می‌کنم به جهت کینه‌هایی که در سینه‌های گروهی هست که تنها پس از من آن کینه‌ها برای تو آشکار می‌شود و تو صبر می‌ورزی که اگر صبر بورزی سختی و مشقت خواهی دید»، عبدالله بن عمر به حضرت‌علی (ع) گفت «چگونه قریش تو را دوست بدارد که تنها در جنگ بدر 70 تن از سران آن‌ها را کشته‌ای.»

امام جمعه موقت ورامین گفت: انحراف ایجاد شده پس از رحلت پیامبر (ص) تجربه تلخ تاریخ اسلام است و تا به امروز دود آن به چشم همه مسلمانان جهان می‌رود، امیدوارم مسلمانان به برکت اسلام، ولایت، بیداری اسلامی و خون‌های شهدا از خواب غفلت بیدار شوند و در مقابل مستکبرین و مفسدان جهانی متحد گردند.

گرامیداشت یاد و خاطره فداییان اسلام

حجت‌الاسلام محمودی در ادامه سالروز شهادت شهیدان نواب صفوی، واحد، ذوالقدر و طهماسبی؛ شهدای فداییان اسلام را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: یاد و خاطره این عزیزان گرامی باد که در اوج مظلومیت، طی حکم دادگاه رژیم طاغوت به شهادت رسیدند اما خون با برکت آن‌ها نهال انقلاب را آبیاری کرد و به ثمر رساند.

نظر امام حسن (ع) در مورد سیاست

امام جمعه موقت ورامین سپس سالگرد شهادت امام دوم شیعیان جهان را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: از امام حسن (ع) درباره‏‌ سیاست پرسیده شد، حضرت فرمودند «سیاست، رعایت حقوق خداوند و حقوق زندگان و حقوق مردگان است، حقوق خدا عبارت است از: انجام دادن آنچه امر فرموده و اجتناب از آنچه نهی کرده است، حقوق زندگان عبارت است از ایفای وظیفه در قبال برادران دینی و درنگ نکردن در خدمت به همکیشان و اخلاص نسبت به ولی امر، مادامی که نسبت به مردم اخلاص دارد و آنگاه که از راه راست منحرف شود، فریادت را در برابرش بلند کنی و حقوق مردگان عبارت است از ذکر خوبی‏‌های ایشان و خودداری از بیان گناه و لغزش‌های آنان، زیرا آنان را خدایی است که به اعمال آنان رسیدگی خواهد کرد.»

وی ادامه داد: در زیارت جامعه کبیره از ائمه به‌عنوان «ساسة العباد» یاد شده است، یعنی سیاست‌مدار ترین بندگان خدا. برخی از اسم سیاست برداشت به دروغ، کبر، کلاهبرداری و ... می‌کنند، خیر این‌طور نیست، سیاست مد نظر اسلام با این مفاهیم غریبه است، سیاست عین دین است و از دین جدا نمی‌شود و پیامبر (ص) پرچم‌دار این سیاست و منادی راستین این حقیقت بودند.

ملت از فتنه 88 عبرت بگیرد

حجت‌الاسلام محمودی در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبری در جمع مردم قم عنوان کرد: ما در آستانه دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای شهر هستیم، از هم‌اکنون برخی تحرکات سیاسی و موضع گیری‌های افراد قابل توجه است، ملت باید از فتنه 88 عبرت بگیرند، ببینند فتنه تنها با یک شعار دروغ و اتهام بی‌اساس شروع شد، افرادی در فتنه نقش داشتند که اصلاً تصور هم نمی‌شد، با شعار تقلب از احساسات مردم سوء استفاده کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران افزود: البته پس از روشن شدن حقایق، بسیاری از هواداران فتنه‌گران دست رد به سینه آن‌ها زدند، در فتنه برخی خواص نقش سربازان دشمن را بازی کردند.

امام جمعه موقت ورامین ادامه داد: آن‌گونه که از شواهد و اظهار نظرهای برخی سیاسیون بر می‌آید برخی خواص در صدد هستند در انتخابات آینده نیز تشنج ایجاد کنند، خواصی که در فتنه رسوا شدند و با شعار «انتخابات آزاد» در صدد فتنه‌گری دیگر هستند.

وی ادامه داد: همه جریانات باید در برابر قانون مطیع باشند، اگر برخی بخواهند مانند سال 88 بی‌قانونی کنند قطعاً با خشم مردم مواجه می‌شوند، مردم هم باید بیدار باشند که البته هستند، باید شاخص‌ها را از رهبری و فرمایشات ایشان بگیرند و زمام امور را به اهلش بسپارند تا توطئه‌های دشمنان خنثی شود.

مظلومیت مردم بحرین حقوق بشر غربی را به سخره گرفته است

حجت‌الاسلام محمودی سپس با اشاره به سرکوبی مردم بحرین توسط آل‌خلیفه تأکید کرد: صدای مظلوم مردم بحرین امروز در جهان طنین‌انداز است و حقوق بشر غربی را به سخره گرفته است، گویی این صداها را کسی نمی‌شنود.

وی خاطرنشان کرد: دول مزدور عربی هم در پی اجرای سیاست‌های غربی‌ها هستند، در عراق در پی فتنه‌انگیزی هستند، در سوریه شورشیان را به جان شیعیان انداخته‌اند ولی بدانید با لطف الهی ملت‌ها بیدار شدند و بیداری اسلامی که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند و مدت‌ها قبل به زیبایی در فرمایشات امام راحل (ره) هم دیده می‌‌شود تمام ملت‌ها را بیدار خواهد کرد و دشمنان اسلام را مأیوس خواهد کرد. 

انتهای‌پیام/2462/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول