اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان نمین:

مقاوم‌سازی مسکن روستایی دغدغه‌های حوادث ناگوار را به حداقل رسانده است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان نمین گفت: پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی سبب شده تا دغدغه بسیاری از خانواده‌ها به ویژه ساکنان مناطق روستایی به حداقل برسد.

مقاوم‌سازی مسکن روستایی دغدغه‌های حوادث ناگوار را به حداقل رسانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید‌ تقی دریتیم ظهر امروز در جلسه بررسی طرح‌های مقاوم‌سازی مسکن روستایی اظهار داشت: به همت دولت خدمتگزار و در هفت سال گذشته طرح مقاوم‌سازی مساکن روستایی بدون وقفه و با شدت و قوت اجرا شده به طوریکه تاکنون بیش از 75 درصد واحدهای مسکن روستایی این شهرستان مقاوم‌سازی و بهسازی شده است.

وی سهم سال 90 شهرستان نمین را از محل تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی 521 مورد اعلام کرد و افزود: ما از این تعداد 267 مورد متقاضی را به بانک‌های عامل شهرستان معرفی کرده بودیم که موفق شدند تسهیلات خود را دریافت کنند.

دریتیم این میزان تسهیلات را برای شهرستانی همچون نمین با روستاهای متعدد کم ارزیابی کرد و ادامه داد: باید بنیاد مسکن و بانک‌های عامل بیشتر از این نسبت به جذب سهمیه و اعتبار اقدام کنند و تا پایان سال نیز بکوشند 100 درصد این میزان را پرداخت کنند.

فرماندار شهرستان نمین به تاکید استاندار اردبیل مبنی بر تسهیل پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی با اولویت جدی اشاره کرد و بیان داشت: مدیران بانک‌های عامل شهرستان در مهلت یک هفته‌ای تعیین شده قرار است نسبت به پرداخت تسهیلات و تعیین تکلیف پرونده‌های متقاضیان اقدام لازم را انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: انتظار ما این است که بانک‌های عامل با نرخ و سود تعیین شده این تسهیلات را پرداخت کنند و بیشتر از این متقاضیان را سرگردان و گرفتار نکنند.

 

70 درصد مساکن روستایی بیله‌سوار مقاوم‌سازی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار شهرستان بیله‌سوار نیز در جلسه مشابه بررسی مشکلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی گفت: امسال 25 میلیارد ریال برای مقاوم‌سازی مسکن روستاییان اختصاص یافته است که امیدواریم نسبت به جذب آن تلاش وافری صورت بگیرد.

رسول زیبانژاد افزود: ‌با صرف این اعتبار 70 درصد مساکن روستاییان مقاوم‌سازی شده و نسبت به ادامه پرداختی‌ها با امیدواری بیشتر حرکت می‌کنیم.

وی در مورد اجرای طرح کمربندی شهرستان بیله‌سوار نیز تصریح کرد: یک‌هزار و 200 متر از طرح کمربندی این شهرستان با اعتبار 200 میلیون تومانی و پیشرفت 60 درصد در حال اجرا است.

زیبانژاد خاطر نشان کرد: با حل مشکل معارضان زمین‌های دو طرف کمربندی اجرای این طرح سرعت بیشتری می‌گیرد.

وی بیان کرد: ‌روزانه یک‌هزار و 200 خودروی سنگین و سبک از این کمربندی عبور می‌کنند که ضرورت دارد نسبت به توسعه این فضاها اقدام لازم صورت بگیرد.

انتهای پیام/62006/ت40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول