اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استانداری قزوین خبر داد

مقاوم‌سازی 75 درصد از واحدهای مسکونی قزوین/ ادامه ارائه تسهیلات مقاوم‌سازی به روستائیان

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: در سال‌های اخیر با ارایه تسهیلات 75 درصد واحدهای مسکونی روستایی قزوین مقاوم‌سازی‌ شده‌اند و آمادگی لازم برای ارایه تسهیلات به دیگر متقاضیان روستایی نیز وجود دارد.

مقاوم‌سازی 75 درصد از واحدهای مسکونی قزوین/ ادامه ارائه تسهیلات مقاوم‌سازی به روستائیان

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر حبیبی در نخستین همایش استاندارد مصالح و ساخت و ساز ایمن با رویکرد زلزله بم که با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین، اداره کل استاندارد، استانداری قزوین، شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین در سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: کشور ایران یکی از کشورهای زلزله‌خیز دنیا است که این موضوع برای ما به عنوان یک چالش مطرح است، تجربه نیز نشان می‌دهد هر 10 سال یک زلزله 7 ریشتری در کشور رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اثرات منفی زلزله عنوان کرد: در زلزله‌ای که در بم رخ داد، اثرات منفی آن به وضوح در رشد ناخالصی‌ها قابل مشاهده بود.

این مقام مسئول افزود: اما در حال حاضر باید گفت کالاهایی که در ساخت و ساز ساختمان‌ها و بناهای کنونی استفاده می‌شود از قبیل سیمان، میلگرد و کاشی از استاندارد لازم برخوردار هستند.

معاون عمرانی استانداری قزوین با بیان اینکه استاندارد نبودن بخشی از ساخت و سازها به دلیل وجود کارگران غیر فنی است، ابراز داشت:  نظارت در امر ساخت و ساز باید از ابتدای تولید تا مقصد که استفاده توسط مصرف کننده است، وجود داشته باشد.

به گفته حبیبی در حال حاضر 55 هزار واحد مسکن مهر در استان قزوین در حال ساخت و ساز است که 5 هزار مهندس، کار کنترل و نظارت آن را بر عهده دارند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: بیان مبحث اقتصاد مقاومتی از جانب مقام معظم رهبری، اهمیت این موضوع را روشن می‌کند که تولید استاندارد می‌تواند در اقتصاد مقاومتی به عنوان محور اصلی قرار گیرد، زیرا با تولید استاندارد، در میزان مصرف مردم نیز صرفه‌جویی خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به مقاوم سازی مسکن روستایی در استان قزوین اظهار داشت: طی سال‌های اخیر با ارایه تسهیلات و حمایت‌های دولتی حدود 75 درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان مقاوم‌سازی‌ شده اند، در حال حاضر نیز آمادگی لازم برای ارایه تسهیلات به دیگر متقاضیان روستایی که درصدد مقاوم‌سازی‌ واحد مسکونی خود هستند، وجود دارد.

معاون عمرانی استانداری قزوین با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی به منظور استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد در ساخت و سازها، اظهار داشت: اگر فرهنگ‌سازی لازم در خصوص استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد و مرغوب در ساخت و ساز بناها و ساختمان‌های مسکونی در بین مردم انجام شود، علاوه بر برخورداری شهرها و روستاها از سازه‌های با کیفیت و مقاوم حفظ ایمنی، بهداشت و محیط زیست را نیز به همراه خواهد داشت.

وی در پایان با اشاره به اهمیت نظام مهندسی ساختمان بیان کرد: سازمان نظام مهندسی استان قزوین از جایگاه ممتازی در سطح کشور برخوردار است.

انتهای پیام/77001/ع40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول