اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

جشن مقاوم‌سازی مساکن روستایی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار اردبیل از برگزاری جشن مقاوم‌سازی مساکن روستایی در استان در سال‌های آینده خبر داد.

جشن مقاوم‌سازی مساکن روستایی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کمال‌الدین میرجعفریان عصر امروز در نشستی با مسئولان بنیاد مسکن و مدیریت بحران استان اردبیل اظهار داشت: با تمام توان و قدرت کار مقاوم‌سازی مساکن روستایی در سطح استان در حال اجرا است که پیش‌بینی می‌کنیم در این روند با همکاری بانک‌های عامل خللی پیش نیامده و ظرف سه، چهار سال آینده جشن مقاوم شدن مساکن روستایی را برگزار کنیم.

وی مجموع تسهیلات مسکن روستایی پرداخت شده در شش سال گذشته را 470 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با احتساب آورده شخصی متقاضیان به همین میزان که با بودجه سالانه برابری می‌کند، انتظار داریم پروژه‌های نیمه‌تمام در این حوزه تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

میرجعفریان از افزایش 15 درصدی تسهیلات مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در یک ماه گذشته خبر داد و تصریح کرد: اجرای طرح مقاوم‌سازی مساکن روستایی از سال 85 با اعطای تسهیلات 50 میلیون ریالی آغاز شده و سالانه مبلغ تسهیلات اعطایی از طریق بانک‌های عامل 15 درصد افزایش یافته است.

این مسئول با بیان اینکه تاکنون یک‌هزار و 245 روستا از تسهیلات مقاوم‌‌سازی مساکن روستایی استفاده کردند، ادامه داد: از این تعداد 40 هزار و 775 واحد بهسازی و یا مقاوم‌سازی شده است.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر این 50 هزار واحد مسکونی نیز هم اکنون به بانک‌های عامل معرفی شدند که از این تعداد 34 درصد در شرف دریافت تسهیلات و مابقی تسهیلات خود را دریافت کرده و پایان کار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون امور عمرانی استاندار اردبیل با تاکید بر توجه ویژه دولت به امر بهسازی مساکن روستایی اضافه کرد: به دلیل واقع شدن استان اردبیل بر روی گسل زلزله ضروری است طرح مقاوم‌سازی روستاها با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط در اولین فرصت ممکن به اتمام برسد.

میرجعفریان اظهار امیدواری کرد:‌ در سال‌های آینده مقاوم‌سازی مساکن روستایی با قوت و قدرت ادامه یافته و یک روند رو به رشد را در حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها شاهد باشیم.

در ادامه این جلسه مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل مقاوم‌سازی مساکن روستایی را در کاهش آثار و بلایای طبیعی و غیرطبیعی ارزشمند توصیف کرد و یادآور شد: البته استقبال روستاییان از این طرح نشانگر جایگاه شایسته آن برای اطمینان‌بخشی به هموطنان در ساخت و سازها است.

علی اسلامی با قدردانی از اطلاع‌رسانی به موقع مطبوعات، رسانه‌ها و صدا و سیما در قالب برنامه‌های مختلف اطلاع‌رسانی گفت: در همین ارتباط برنامه رادیویی با رویکرد اطلاع‌رسانی برای حوادث و رخدادها روزهای دوشنبه و چهارشنبه از مرکز اردبیل پخش می‌شود که در آن به آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی مردم پرداخته شده است.

وی به ضرورت توسعه برنامه‌های فرهنگ‌سازی در مقابله با شرایط بحرانی اشاره کرد و افزود: بخش قابل توجهی از مدیریت حوادث و صحنه‌های بحرانی با آگاه‌سازی شهروندان و اطلاع‌رسانی در این حوزه صورت می‌گیرد.

اسلامی به آثار مثبت این اطلاع‌رسانی در ارتقای آمادگی نیروهای امدادی تصریح کرد: با توجه به اینکه در استان اردبیل حوادثی همچون زلزله، سیل و رانش اتفاق می‌افتد به دلیل کاهش 53 درصدی بارش در سطح استان کمیته‌ها و مجموعه‌های پیشگیری از خشکسالی شکل گرفته تا مقابله با این پدیده صورت بگیرد.

این مسئول در پایان خاطر نشان کرد: در صورتی که تمام شهروندان با نحوه برخورد با بحران آشنا شده و آن را آموزش ببینند قطعاً در کاهش آسیب‌ها و برخی دغدغه‌ها با کمترین چالش روبه‌رو می‌شویم.

انتهای پیام/62001/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول