اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بناب:

38 مدرسه شهرستان بناب نیاز به مقاوم سازی دار‌د

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش ‌بناب از نیاز فضاهای آموزشی این شهرستان به مقاوم‌سازی خبر داد و گفت: هم‌اکنون 38 باب مدرسه برای مقاوم‌سازی در این بناب شناسایی شده‌ است.

38 مدرسه شهرستان بناب نیاز به مقاوم سازی دار‌د

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، یعقوب جلیل‌آذری عصر امروز در نشست مشترک اعضای ادوار قبلی و فعلی شورای آموزش و پرورش با بیان اینکه موضوع استحکام بناهای آموزش و پرورش در اولویت این اداره قرار دارد، اظهار کرد: بیشتر مدارس بناب که در گذشته به صورت یک جا احداث شده‌اند، هم اکنون عمر مفید خود را از دست داده و نیاز به مقاوم‌سازی دارند.

وی افزود: هم‌اکنون 38 باب مدرسه برای مقاوم‌سازی شناسایی شده‌اند؛ اما این کار حتی بودجه کافی هم داشته باشد در کوتاه مدت امکانپذیر نیست و به زمان بیشتری نیاز دارد.

مدیر آموزش و پرورش بناب از تجهیز مدارس شهرستان به تکنولوژی روز آموشی به عنوان اولویت دیگر این اداره نام برد و گفت: در این زمینه با تبدیل رویکرد و ساختار مجمع خیران مدرسه‌ساز به خیران مدرسه یار می‌توان از ظرفیت بالای خیران نیکوکار به صورت مستمر در تجهیز مدارس به امکانات مورد نیاز استفاده کرد.

جلیل‌آذری اظهار کرد: جشنواره تجلیل از خیران مدرسه‌ساز در اردیبهشت سال آینده با هدف جلب مشارکت هرچه بیشتر خیران مدرسه‌ساز و مدرسه یار در بناب برگزار می‌شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش بناب در بخش دیگری از سخنان خود مقوله بررسی توانمندی‌های معلمان منطقه در زمینه استفاده آنها از تکنولوژی روز در مسائل آموزشی و پرورشی به عنوان نیاز اساسی آموزش و پرورش شهرستان نام برد و گفت: به همین منظور باید نیازها و چالش‌های این زمینه لحظه به لحظه شناسایی شده و آموزش لازم برای آنها صورت گیرد.

جلیل‌آذری خاطرنشان کرد: هم اکنون دوره‌های آموزش احکام برای 91 نفر از معلمان و دانش‌آموزان مقاطع سوم ابتدایی دختران و پسران، سوم راهنمایی پسران آغاز شده و دوره‌های آموزشی و توجیهی مربیان جدیدالاستخدام مدارس قرآنی و مهدهای کودک و آمادگی درحال برگزاری است.

مدیر آموزش و پرورش بناب در ادامه سخنان خود خبرهای خوبی از موفقیت‌های این اداره و مدارس مقاطع سه گانه بناب در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت:  با وجود کمبود شدید سرانه و امکانات در مدارس، مدیران مدارس و کارکنان اداره آموزش و پرورش با استفاده از تجربه و توانمندی‌های خود توانسته‌اند بالاترین امتیاز را در سطح استان به خود اختصاص دهند.

جلیل‌آذری ادامه داد: اداره آموزش و پرورش بناب امسال بر اساس ارزیابی عملکرد بازرسان استانی از میانگین امتیاز مناطق برخوردار که 99 بود، توانست امتیاز 100 را بدست آورد.

وی افزود:  مدارس مقطع ابتدایی با کسب 98 امتیاز، مدارس مقطع راهنمایی با کسب 100 امتیاز و مقطع دبیرستان با کسب امتیاز 99.75 توانستند در مجموع 99.63 امتیاز برای کل شهرستان در سطح استان کسب کرده و جایگاه برتر استانی را به خود اختصاص دهند که این موفقیت نشانگر همت و تلاش جهادگونه مدیران است.

شهرستان بناب در سال‌تحصیلی امسال در زمینه طرح بازگشایی مدارس هم پس از ناحیه یک تبریز رتبه دوم استان را کسب کرده است.

انتهای پیام/60002/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول