اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با مقاوم‌سازی 7 هزار و 500 واحد مسکونی صورت گرفت

قروه جایگاه نخست مقاوم‌سازی مسکن روستایی کردستان

خبرگزاری فارس: شهرستان قروه با مقاوم‌سازی 7 هزار و 500واحد مسکونی روستایی، جایگاه نخست استان را در این زمینه داراست.

قروه جایگاه نخست مقاوم‌سازی مسکن روستایی کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، شاید برای شما هم پیش آمده باشد که چهار پنج سال اخیر به روستایی رفته باشید که قبلا هم به آنجا سر زده‌ و دیده‌اید که دیگر از خانه‌های گلی و سست خبری نیست و به جای آنها خانه‌هایی محکم ساخته شده و حتما خوشحال شده‌اید که چهار ستون خانه روستاییان مقاوم شده است.

مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی سال 84 در استان کردستان کلید خورد تا بنیان 40 هزار خانه موجود در روستاهای استان مستحکم شود که در این میان روستاییان قروه گوی سبقت را در استان از دیگر روستاییان ربوده‌اند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان قروه می‌گوید از آن سال تاکنون نزدیک به 7 هزار و 500 خانه با پرداخت 54 میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات مقاوم‌سازی شده است.

مسلم قادری می‌گوید تا کنون 7 هزار و 415 واحد مسکونی منجر به عقد قرارداد شده و 6 هزار و 820 متقاضی تسهیلات مورد نیاز را دریافت کرده‌اند که این میزان 19 درصد کل اعتبارات استان را شامل می‌شود.

وی همچنین به طرح اعطای تسهیلات در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت نیز اشاره کرد و افزود: 940 فقره از این تسهیلات به شهرهای کوچک اختصاص دارد.

قادری افزود: بنیاد مسکن آمادگی پرداخت تسهیلات به متقاضیان جدید را که به صورت ضمانت زنجیره‌ای انجام می‌شود داراست.

یکی دیگر از پروژه‌های بهینه‌سازی اقامت در روستاها اجرای طرح هادی روستایی است که با انگیزه بهسازی محیط روستایی و ارتقاء بهداشت، هدفمند نمودن ساخت و سازها، تسهیل در عبور و مرور و ایجاد بستر توسعه همه جانبه و تسهیل در ارایه خدمات دیگر دستگاه‌های اجرایی صورت می‌گیرد که از 127 روستای شهرستان قروه تاکنون طرح مطالعاتی 104 روستا انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: 29 طرح هادی روستایی تا کنون اجرا شده، 15 طرح در دست اجرا و فاز دوم 3 روستای دیگر نیز آغاز شده است.

انتهای پیام/79009/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول