اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خبر داد

تحویل 21 هزار مسکن مهر در اردبیل /مقاوم‌سازی 54 درصد از مساکن روستایی

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: همزمان با ایام دهه مبارک فجر 21 هزار و 150 واحد مسکن مهر در شهرستان اردبیل تکمیل شده و تحویل متقاضیان می‌شود.

تحویل 21 هزار مسکن مهر در اردبیل /مقاوم‌سازی 54 درصد از مساکن روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد صبح امروز در جلسه شورای مسکن استان اظهار داشت: ما واحدهایی را اتمام یافته تلقی می‌کنیم که کار ساختمانی آن تمام شده باشد و نصب انشعاب آب و فاضلاب، برق، گاز و محوطه‌سازی آن یا به صورت مصالح سنگی و یا آسفالت انجام شده باشد.

وی خاطرنشان کرد: غیر از این هر واحدی در ردیف افتتاح‌ها قرار گیرد از لیست خارج خواهیم کرد و اجازه افتتاح واحدهای نیمه تمام را نخواهیم داد.

استاندار اردبیل با اعلام اینکه با مدیران استانی تعهد کرده‌ایم ماهانه 3 هزار واحد را تکمیل و آماده افتتاح کنند، یادآور شد: در شهرستان خلخال از مجموع 759 واحد سهمیه مسکن مهر 43 واحد تکمیل شده و تحویل متقاضیان شده است و عملیات احداث 226 واحد نیز اتمام یافته می‌باشد که در صورت مساعدت شرکت‌های خدمات‌رسان به ویژه گاز و فاضلاب این ظرفیت تا دهه فجر برای افتتاح به 349 واحد افزایش می‌یابد.

نیکزاد ضرورت تکمیل و بهره‌برداری مدارس و مساجد موجود در مجتمع‌های مسکونی مهر را ضروری اعلام کرد و گفت: دستگاه‌های ذیربط باید در این زمینه پیگیری لازم را انجام دهند تا با تزریق اعتبار مناسب بتوان کار را به سرانجام رساند.

این مسئول خواستار تمدید مهلت نظارت مهندسان ناظر نظام مهندسی شد و عنوان کرد: با توجه به اینکه مسکن مهر طرح ویژه دولت در تحقق شعار خدمت‌رسانی بی‌منت است همه ما باید در چند ماه پایانی خدمات دولت سعی کنیم تا بدون بهانه‌جویی پروژه‌ها و طرح‌های دولت به سرانجام برسد که در این بین مسکن مهر جزو اولویت‌ها و انتظارات اصلی است.

رئیس شورای اداری استان با قدردانی از همکاری شهرداری و برخی از دستگاه‌های همراه حوزه مسکن شهری و ساخت و سازهای در حال انجام بیان داشت: همه ما وظیفه داریم تا واحدهای نیمه تمام را که از پیشرفت 70 تا 90 درصدی برخوردار هستند با همراهی خود متقاضیان تکمیل کرده و تا شب عید تحویل مردم دهیم.

مردم نباید تا پایان دولت دهم دغدغه مسکن داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نیکزاد افزود: ما به دلیل سنگینی جلسه مسکن و راه و شهرسازی و بررسی وضعیت مسکن شهری و روستایی و راه‌ها جلسات مجزایی را برای مسکن روستایی و شهری و همچنین کمیسیون راه‌ها در نظر گرفتیم که این جلسات به صورت هفتگی و ماهانه برگزار شده و مصوبات آن پیگیری می‌شود.

 

وی تصریح کرد: در سه ماه گذشته عملکرد مسکن روستایی را از 23 درصد به همت بخشداران و فرمانداران و همچنین بنیاد مسکن به حدود 55 درصد رسانده‌ایم که همچنان توجه به نوسازی مساکن روستایی در اولویت اصلی است.

رئیس شورای مسکن استان با یادآوری اینکه همچنان روند ساخت و ساز و نوسازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی رو به جلو است، ادامه داد: با همراهی بانک‌های عامل انتظار داریم این وضعیت با پرداخت تسهیلات 12.5 میلیون تومان ارتقا یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه همچنین فرماندار شهرستان خلخال با بیان اینکه در برخی از واحدهای مسکونی مهر با مشکل فاضلاب و گازرسانی روبرو هستیم، ابراز داشت: از 226 واحد آماده افتتاح که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد اکثر آنها در قالب تعاونی‌ها می‌باشند که با مساعدت دستگاه‌های خدمات‌رسانی می‌توان نسبت به تکمیل آن اقدام کرد.

هوشنگ محمدی گفت: یک واحد مدرسه نیز در مجتمع مسکونی مهر شهرستان خلخال در حال احداث است که پیشرفت آن حدود 50 درصد می‌باشد که امیدواریم با همراهی اداره نوسازی و تجهیز مدارس بتوان به سرعت آن را تکمیل و راه‌اندازی کرد.

وی تاکید کرد: مسکن مهر برای شهرداری خلخال نیز 2 میلیارد تومان در‌آمد داشته و این مجموعه نهایت همکاری را با صاحبان واحدهای مسکونی مهر دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه اعلام شد در شهرستان کوثر 282 واحد، در گرمی 110 واحد و شهرستان نمین 360 واحد تا ایام دهه فجر امسال مسکن مهر آماده افتتاح است.

انتهای پیام/62005/ع40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول