اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سال 84 تاکنون

1.5 میلیون واحد مسکن روستایی نوسازی و بهسازی شد

خبرگزاری فارس: معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: از سال 84 تاکنون در مجموع یک میلیون و 500 هزار واحد مسکن روستایی در کشور بهسازی و نوسازی شده است.

1.5 میلیون واحد مسکن روستایی نوسازی و بهسازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عزیزالله مهدیان صبح امروز در جریان سفر به بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از سال 84 تاکنون تأمین اعتبار یک میلیون 640 هزار واحد مسکن روستایی برای بهسازی انجام شده و کار اجرایی آن برای مقاوم‌سازی آغاز شده است.

وی افزود: از این تعداد یک میلیون و 250 هزار واحد مسکن روستایی بهسازی و نوسازی شده است.

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: در قالب بازسازی مناطق آسیب‌دیده در اثر سیل و زلزله نیز 250 هزار واحد نوسازی شده و در مجموع یک میلیون و 500 هزار واحد مسکن روستایی در کشور بهسازی و نوسازی شده است.

مهدیان بیان کرد: در حال حاضر نیز بهسازی و نوسازی 250 هزار واحد مسکونی در دست اجرا داریم.

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: در صورت تخصیص اعتبارات سال 91 و همکاری بانک‌ها روند نوسازی‌ها تسریع خواهد شد و در پایان برنامه پنجم توسعه تمام واحدهای مسکونی روستایی را نوسازی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در برخی مناطق روستایی هموطنان استقبال خوبی از تسهیلات نوسازی مسکن روستایی نداشتند، اضافه کرد: بعد از زلزله در آذربایجان‌شرقی متقاضیان بسیار زیادی برای بهسازی مسکن روستایی مراجعه کردند و این نشان از ظرفیت خوب بنیاد مسکن برای نوسازی و بهسازی واحدهای مسکن روستایی است.

مهدیان اظهار داشت: امسال برای بهسازی مسکن روستایی در کشور تأمین اعتبار 255 هزار واحد صورت گرفته و سقف تسهیلات نیز 12.5 میلیون تومان است و پیگیری می‌کنیم تا این رقم افزایش یابد.

بیش از 2 میلیارد تومان اعتبار واحدهای مسکونی مناطق سیل‌زده استان بوشهر

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ارتباط با خسارت واحدهای مسکونی سیل‌زده در استان بوشهر گفت:  کار کارشناسی واحدهای سیل زده و تشکیل پرونده انجام و اعتبار مورد نیاز نیز به معاونت راهبردی ریاست جمهوری پیشنهاد شده است.

مهدیان اضافه کرد: در استان بوشهر طبق برآوردهای صورت گرفته دو هزار و 100 واحد مسکونی در اثر سیل خسارت دیدند که دو میلیارد 300 میلیون تومان اعتبار برای بهسازی این واحدهای مسکونی اعتبار بلاعوض پیشنهاد کردیم و در قالب مصالح ساختمانی و وجه نقد به مردم پرداخت خواهد شد.

12 هزار واحد مسکونی آسیب‌دیده آذربایجان‌شرقی قابل سکونت شده است

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ارتباط با خدمات انجام شده در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی گفت: برآورد اولیه ما تخریب 9 هزار واحد بوده که ما بهسازی هر 9 هزار واحد مسکونی را آغاز کردیم.

مهدیان خاطرنشان کرد: تاکنون سقف بیش از 12 هزار واحد آسیب‌دیده در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی تکمیل و قابل سکونت و 10 هزار واحد اتاقک سه در چهار تأمین اعتبار شده است.

وی گفت: در همین ارتباط بهسازی بیش از 17 هزار واحد مسکن دیگر نیز آغاز شده است و امیدواریم این روند تسریع شود.

انتهای پیام/66006/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول