اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مقایسه با مناطق 13گانه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد

گچساران مقام اول جذب مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش را دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ عمومی مشارکت مردم در امر تعلیم و تربیت گفت: گچساران به لحاظ جذب مشارکت‌های مردمی در آموزش و پرورش، مقام اول را در کهگیلویه و بویراحمد دارد.

گچساران مقام اول جذب مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، پرویز طاهری امروز در همایش نکوداشت تلاشگران شورای آموزش و پرورش این شهرستان که به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش و با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد، اظهار کرد: تلاش در امر ترویج فرهنگ عمومی مشارکت مردم در زمینه‌های گوناگون ضروری بوده و همه باید نسبت به آن توجه ویژه داشته باشند.

لزوم افزایش مشارکت مردم برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر فرهنگ‌سازی برای ترویج فرهنگ عمومی مشارکت مردم در زمینه‌های گوناگون از جمله امر تعلیم و تربیت تصریح کرد: گچساران از نظر مشارکت های مردمی در آموزش و پرورش به نسبت دیگر مناطق آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد مقام اول را دارد.

طاهری بیان داشت: گچساران در زمینه جذب مشارکت‌های مردمی و توجه مردم و مسئولان به آموزش و پرورش در سطح کهگیلویه و بویراحمد اول بوده و در طول سال حضور اولیا حضوری بی‌نظیر در راه‌اندازی مدارس دارند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که آموزش و پرورش نهادی بوده که بدون کمک و مشارکت‌های مردم کاری نمی‌تواند انجام دهد، افزود: آموزش و پرورش نهادی گسترده بوده که باید به دورترین روستاها و نقاط خدمات‌رسانی کند و این امر بدون مشارکت های مردمی امکان‌پذیر نیست.

طاهری خاطرنشان کرد: ما در نقاط صعب‌العبور برای هر دانش‌آموز میلیون‌ها هزینه می‌کنیم و این به برکت انقلاب اسلامی و به برکت حضور مردمی بوده و این امر در بسیاری از کشورهای دنیا به ویژه کشورهای اروپایی دیده نمی‌شود.

یک سوم جمعیت کهگیلویه و بویراحمد دانش‌آموز هستند

وی با بیان اینکه گستره کار در آموزش و پرورش بسیار زیاد بوده و این نهاد، مردمی‌ترین نهاد در کشور است، ابراز داشت: یک سوم جمعیت کهگیلویه و بویراحمد را قشر دانش‌آموز تشکیل می‌دهد و این عدد کمی نبوده و می‌توان گفت بسیاری از مردم با آموزش و پرورش سر و کار دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری آموزش و پرورش سنگ بنای کشور بوده و توسعه مذهب، فرهنگ، اجتماع و سیاست بدون این نهاد امکان‌پذیر نیست.

طاهری تصریح کرد: آن کشوری می‌تواند در تمام عرصه‌ها موفق باشد که به نظام تعلیم و تربیت به طور اساسی و ریشه‌ای توجه جدی داشته باشد و مردم آن نه تنها بخشی از هزینه‌های زندگی خود بلکه در صورت امکان همه هزینه‌ها را به این امر اختصاص دهد.

وی با بیان این‌که ضرورت ایجاب می‌کند که برای امر آموزش و پرورش بیشتر تلاش کنیم، تأکید کرد: برای رسیدن به اهداف خود در بخش آموزش و پرورش باید با سرعت بیشتر پیش رفته و به صورت عملی تلاش کنیم.

انتهای پیام/82010/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول