اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خبر داد

ثبت‌نام 8 هزار دانش‌آموز مازندرانی در المپیادها

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: در سال تحصیلی جاری هشت هزار دانش‌آموز مازندرانی در مرحله نخست المپیاد‌ها نام‌نویسی کردند.

ثبت‌نام 8 هزار دانش‌آموز مازندرانی در المپیادها

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمدعلی امیری ظهر امروز در گردهمایی مدیران آموزش و پرورش شهرستان و مناطق مازندران با تأکید بر این‌که در ایام دهه‌فجر پیام انقلاب به نسل نو جامعه منتقل شود، اظهار داشت: دهه‌فجر باید توأم با جشن و نشاط در مدارس باشد.

وی محور فعالیت‌های جشن پیروزی انقلاب را مسائل فرهنگی، هنری و ورزشی دانست و ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی باید از سوی دانش‌آموزان انجام شود.

امیری متذکر شد: پژوهش در حوزه تعلیم و تربیت باید از مسیر اقدام‌پژوهی عبور کند.

وی با اشاره به این‌که پژوهش منجر به تولید علم جدید می‌شود، گفت: در اجرا و نهادینه شدن تحول بنیادین معلم نیز همچون اساتید دانشگاه یک پژوهشگر است.

امیری به ارزیابی عملکرد مدیران، معلمان و دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید تأکید کرد و افزود: حال که امتحانات ترم دانش‌آموزان تمام شده است مدیران با ارزیابی از عملکرد آموزش و پرورش شهرستانی به شناسایی نقاط ضعف و قوت مجموعه فعالیت‌های حوزه تعلیم و تربیت بپردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ساماندهی معلمان در سال تحصیلی 91-92 را گام مؤثری در حوزه تفکیک جنسیتی دانست و ادامه داد: استفاده از معلمان باتجربه زن در مدارس و کلاس‌هایی که بانوان مشغول هستند اثر مثبتی داشته و باید از تمام ظرفیت‌های این بخش استفاده شود.

امیری با بیان این‌که امسال حدود هشت هزار دانش‌آموز مازندرانی در مرحله نخست مسابقات المپیاد نام‌نویسی کردند، گفت: با برپایی همایش ویژه المپیادی‌ها می‌توان انگیزه و اعتماد به نفس را در بین این دانش‌آموزان ایجاد کرد.

وی افزود: از موقعیت، فرصت و توانمندی‌های دانش‌آموزان برای توسعه فرهنگ باید استفاده شود.

امیری توجه به مدارس خاص آموزش و پرورش مازندران را حفظ سرمایه‌های تربیتی و علمی در سطح ملی دانست و گفت: نگاه مدیران به مدارس باید مبتنی بر نیاز باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به صرفه‌جویی اقتصادی در آموزش و پرورش مازندران اشاره کرد و گفت: در زمان تحریم آموزش و پرورش مازندران توانست 7 میلیارد تومان صرفه‌جویی اقتصادی داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران افزود: هدف ما ارائه کار کیفی در عرصه تعلیم و تربیت است.

وی حضور مشاور در مدرسه را مهم دانست و یادآور شد: نقش مشاور در مدارس همچون سرمایه‌ای است که از تجربه و اندیشه این افراد باید به نحو درست استفاده شود.

امیری نظارت مدیران بر مدارس را امری ضروری عنوان کرد و گفت: مدارس چند پایه روستایی که از سرباز معلمان به‌کارگیری شد بیشتر مورد نظارت رؤسای اداره‌های شهرستان و مناطق مازندران قرار گیرد.

انتهای‌پیام/86006/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول