اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل:

آموزش و پرورش نیازمند خلاقیت، پویایی و مشارکت پذیری است

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و پرورش در امور بین‌الملل و رئیس مرکز امور بین‌المللی و مدارس خارج از کشور اظهار داشت: برای این که بتوانیم نظام آموزشی را تحولات اساسی مواجه کنیم نیازمند خلاقیت‌ها، ‌پویایی و مشارکت هستیم.

آموزش و پرورش نیازمند خلاقیت، پویایی و مشارکت پذیری است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی اصغر یزدانی ظهر امروز در حاشیه بازدید از مدارس شهرستان اشتهارد اظهار داشت: رویکرد ما برای تغییر و تحول باید فرهنگی و تربیتی باشد.

وی ادامه داد: در این راستا یکی از مولفه‌های اساسی در سند تحول بنیادین تغییر در مدت زمان دوره‌های تحصیلی ( 3-3-6 ) است.

این مسئول با تأکید بر این که برای تحقق این تحول در سند بنیادین، ساز و کارهای مختلفی در بخش محتوایی به کار گرفته شده است،‌ افزود: برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که نظام آموزشی به سمت توسعه،‌ پیشرفت و تحول سوق پیدا کرده و دانش‌آموزان به سمت تازه‌های آموزشی پیش بروند.

یزدانی گفت: یکی دیگر از اقدامات بسیار مهم طی سال‌های گذشته به منظور تحول در نظام آموزشی هوشمندسازی مدارس می‌باشد. هوشمندسازی مدارس می‌تواند در دانش‌افزایی دانش‌آموزان و معلمان تأثیرات بسیار شگرفی را داشته باشد.

*لزوم اجرای برنامه‌های دینی برای ارتقای روحیه معنوی دانش‌آموزان

معاون آموزش و پرورش در امور بین‌الملل و رئیس مرکز امور بین‌المللی و مدارس خارج از کشور در ادامه سخنان خود با تأکید بر لزوم اجرای برنامه‌های دینی به منظور ارتقای روحیه معنوی دانش‌آموزان اظهار داشت: در این راستا برگزاری مراسم اعتکاف، برپایی نماز جماعت، محفل انس با قرآن و برگزاری مسابقات قرآنی در مدارس می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر یاری دهد.

یزدانی یکی از اقداماتی که می‌تواند در حفظ و تحکیم پایه‌های اعتقادی دانش‌آموزان موثر باشد را ارائه الگوی جامع و مقابله با حرکت‌های فرهنگی دشمنان عنوان کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل و رئیس مرکز امور بین‌المللی و مدارس خارج از کشور یادآور شد: برای توسعه و پیشرفت باید  مشارکت، همکاری و تعامل فرهنگیان، دانش‌آموزان و اولیای مدارس را بیشتر کرده و از ظرفیت‌های آنان در مسیر تحول نظام آموزشی بهره ببریم.

انتهای پیام/2302/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول