اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خیرآباد:

وقف نیاز امروز جامعه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه خیرآباد با بیان اینکه از تاریخ صدر اسلام تاکنون وقف از جایگاه رفیعی برخوردار است، گفت: وقف نیاز امروز جامعه است.

وقف نیاز امروز جامعه است

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر محسن‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت: از تاریخ صدر اسلام تاکنون وقف از جایگاه رفیعی برخوردار است و آثار معنوی بسیاری نیز برای جامعه و مردم در پی داشته که یکی از مهم‌ترین فواید آن کمک به رفع نیازهای روز جامعه بشری است.

امام جمعه خیرآباد گفت: وقف از حسنات مؤکد دینی و در زمره اعمال صالح باقیه و از نظر اخلاقی، بارزترین تجلی روحیه تعاون اجتماعی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: وقف در روایات و احادیث با نام صدقه جاریه عنوان شده و آن محبوس کردن عین مال و ثروت در راهی خیر است که منفعت آن برای نیاز جامعه و مردم صرف شود.

حجت‌الاسلام محسن‌زاده بیان داشت: وقف سنتی ماندگار و پشتوانه‌ای برای حفظ ارزش‌های دینی و آموزه‌های اسلامی است که باید نسبت به احیای آن توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

امام جمعه خیرآباد افزود: از آنجا که در گذشته این سنت کمتر مورد توجه قرار می گرفت؛ لذا امروز ادای حقوق موقوفات با مشکل مواجه شده و چه بسا در بسیاری از مواقع حق آن به درستی ادا نمی شود که این نیازمند یاری و حمایت مسئولان است.

وی در ادامه عنوان کرد: هدف وقف ماندگاری است و مردم نیز با این هدف، تحت تأثیر تربیت اهل بیت(ع) و قرآن سرمایه خود را وقف می‌کنند؛ اما هدایت این موقوفات و نیات خیر واقفان در مسیر صحیح وظیفه یکایک ما و از جمله متولیان عرصه وقف است.

حجت‌الاسلام محسن‌زاده خاطرنشان کرد: از تاریخ صدر اسلام تاکنون وقف از جایگاه رفیعی برخوردار است و آثار معنوی بسیاری نیز برای جامعه و مردم در پی داشته که یکی از مهم‌ترین فواید آن کمک به رفع نیازهای روز جامعه بشری است.

امام جمعه خیرآباد ادامه داد: بهره‌وری صحیح از عواید حاصل از وقف نیاز امروز جامعه است و روحانیان به عنوان یاوران اصلی وقف و طلایه‌داران عرصه تبلیغ وظیفه خطیری برعهده دارند؛ چرا که با تبلیغ به‌موقع و ارائه مشاوره صحیح می‌توانند نیات واقفان را هدایت کرده و انگیزه و اشتیاق مردم را در راستای ایجاد وقف‌های جدید افزایش دهند.

وی گفت: روحانیان و متولیان وقف قبل از هر چیز باید خود این سنت را باور داشته و آثار آن را احساس کنند تا بتوانند در ذهن دیگران نیز تأثیرگذار باشند؛ لذا عمل به وقف، تشویق مردم به ایجاد وقف جدید و احیای موقوفات امری است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه خیرآباد در پایان تصریح کرد: پس از مرگ انسان، صدقه جاریه، انفاق و سنت حسنه وقف ماندگار بوده و توشه اخروی و سعادت دنیوی اوست و خداوند نیز برای هر عمل خیر اجر و پاداش فراوانی در نظر گرفته است.

انتهای پیام/2462/ع20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول