اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌عامل آب منطقه‌ای گیلان خبر داد

توقف 40 دستگاه حفاری غیرمجاز در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر‌عامل آب منطقه‌ای گیلان از شناسایی و توقف 40 دستگاه حفاری غیرمجاز در استان خبر داد.

توقف 40 دستگاه حفاری غیرمجاز در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سیف‌الله آقابیگی در جلسه آب منطقه‌ای استان با اشاره به فعالیت غیرمجاز دستگاه‌های حفاری اظهار کرد: از تمام دستگاه‌های  مربوطه به ویژه نیروی انتظامی می‌خواهیم با مشارکت آب منطقه‌ای گیلان در اجرای این طرح ملی برای حفظ منابع ارزشمند آب استان، از تردد دستگاه‌های حفار غیرمجاز جلوگیری کرده و این شرکت را از نتایج اقدام‌های خود آگاه کنند.

وی ادامه داد: با آغاز طرح تعادل‌بخشی منابع آب‌های زیرزمینی و به موازات ابلاغ پروژه‌های طرح تحول در حفاظت و بهره‌برداری از آب‌های زیرزمینی، اهداف و رویکردهای تعریف شده و جدیدی برای مقابله با بحران آب پیش روی شرکت‌های آب منطقه‌ای قرار گرفت و در این بین شرکت آب منطقه‌ای گیلان با عزمی راسخ و با همکاری دستگاه‌های اجرایی مربوطه به اجرای این طرح ملی همت گماشته است.

به گفته این مسئول، با اقدام‌های انجام شده تعداد 40 دستگاه حفار غیر مجاز در سال جاری شناسایی و متوقف شدند.

وی با قدردانی از همکاری صاحبان چاه‌هایی که نسبت به اخذ مجوز از آب منطقه‌ای گیلان اقدام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: از تمام صاحبان چاه‌های غیر مجاز در سراسر گیلان می‌خواهیم تا در اسرع وقت با مراجعه به آب منطقه‌ای استان درباره اخذ مجوزهای مربوطه اقدام کنند تا با بهره‌مندی از حقوق قانونی مربوطه، نقش بزرگ و تاثیرگذاری در حفظ و مدیریت منابع گرانقدر آب در استان که امانت الهی است، داشته باشند.

آقابیگی در ادامه از در دست انجام عملیات حفاری و تزریق گمانه‌های تماسی و تحکیمی تونل‌های انحراف سد پلرود که از مرداد ماه سال جاری آغاز شده بود، خبر داد.

وی اذعان کرد: این عملیات با هدف پرکردن فضای خالی بین سنگ و پوشش بتنی و تحکیم سنگ اطراف تونل‌های انحراف سد مخزنی پلرود در 18 کیلومتری جنوب غربی شهر ساحلی کلاچای در حال انجام است.

به گفته مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان، تاکنون تزریق تماسی 480 متر از 607 متر طول تونل شماره یک یعنی 80 درصد آن و تزریق تحکیمی 300 متر از همین تونل یعنی 50 درصد آن به اتمام رسیده است.

وی یادآور شد: عملیات تزریق تماسی و تحکیمی تونل شماره 2 این سد نیز تاکنون به ترتیب 50 و 10 درصد انجام شده است.

آقابیگی مدیرعامل آب منطقه ای گیلان به اهداف مدنظر احداث سد مخزنی پلرود رودسر اشاره کرد و متذکر شد: آبرسانی اراضی شالیکاری و باغ‌های چای، تأمین آب شرب شهرهای لنگرود، رودسر، کلاچای، املش و کومله به میزان 40 میلیون متر مکعب در سال از جمله مزایای احداث سد مخزنی پلرود است.

وی تولید انرژی سالانه 70.1 گیگاوات ساعت را از جمله اهداف مهم اجرای پروژه بزرگ سد مخزنی در شرق گیلان عنوان کرد.

انتهای پیام/2300/ز30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول