اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک استاد حوزه:

موقوفه خواری معضل جامعه است/ عقوبت پایمال کنندگان وقف بدتر از یزیدیان

خبرگزاری فارس: یک استاد حوزه موقوفه‌خواری را یکی از اصلی‌ترین معضلات جامعه خواند و گفت: عقوبت پایمال کنندگان وقف بدتر از یزیدیان است.

موقوفه خواری معضل جامعه است/ عقوبت پایمال کنندگان وقف بدتر از یزیدیان

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام هاشم تقدسی در همایش بزرگ تجلیل از واقفان و هیأت امنای امامزادگان همچنین شرکت کنندگان مسابقات قرآنی ابرکوه در محل امامزاده احمد (ع) اظهار داشت: یکی از معضلاتی که در جامعه با آن روبه‌رو هستیم، مسئله موقوفه‌خواری است.

وی با ذکر مثالی از عاقبت موقوفه خواری افزود: اگر موقوفه‌ای از سید‌الشهدا را پایمال کنیم، عقوبت ما بدتر و شدیدتر از آتش زنندگان خیمه‌های حسینی است زیرا آنها خود را دوستدار اهل بیت (ع) نمی‌دانستند.

تقدسی عنوان کرد: امامزادگان ولی‌نعمتان ما هستند و باید قدردان آنها باشیم و تجلیل از امامزادگان و خادمان آنها قدرشناسی است.

وی افزود: وقف کار خیرخواهانه است و تفاوت آن با دیگر کارهای خیر، ماندگاری آن با توجه به اینکه اصل مال برجای می‌ماند و جامعه از منافع آن بهره می‌برد، است.

تقدسی اظهار داشت: وقف آن قدر مقدس است که امام باقر(ع) می‌فرماید: پدرم امام علی با این که بهشت بر او واجب بود از وقف دست بر نمی‌داشت و امام اول ما وقتی از حفر چاهی دست می‌کشید در حالی که هنوز عرق خود را خشک نکرده بود، کاغذ و قلمی طلب می‌کرد تا وقف‌نامه آن را بنویسد.

وی با اشاره به اینکه وقف در اسلام از انباشت ثروت جلوگیری می‌کند، افزود: اگر به نیت واقفان گذشته نگاه کنیم از آینده نگری آنها مطلع می‌شویم به عنوان مثال وقتی کسی منافع موقوفه‌ای را به خرید عینک و یا کفش و یا خرید مغز بادام و پسته برای کودکانی که به مسجد می‌آیند، اختصاص می‌دهد، این مسئله به عینه مشخص می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه نیز در این همایش اظهار داشت: تجلیل کننده واقعی از خادمان موقوفات، خداوند متعال است.

حجت‌الاسلام سید مهدی سیدی افزود: ترویج وقف تنها بر عهده اوقاف نیست و تمامی اقشار جامعه باید در این زمینه به ادای وظیفه بپردازند.

وی با اشاره به اینکه وقف تنها به اموال بزرگ خلاصه نمی‌شود و حتی می‌توان با اهدای یک کتاب نیز در امر مقدس وقف مشارکت کرد، گفت: در سال گذشته چندین مورد وقف جدید که اغلب مبتنی بر نیازهای امروز جامعه بوده است، در شهرستان ابرکوه شکل گرفته است.

در این همایش از یک واقف خیراندیش، یکی از اعضای هیئت امناء امامزادگان،خبرنگار نمونه وقف و 70 نفر از شرکت کنندگان در سی و پنجمین دوره مسابقات قرآنی تجلیل شد.

انتهای پیام/90003/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول