اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کاشان:

موانع وقف در جامعه آسیب‌شناسی شود

خبرگزاری فارس: فرماندار ویژه کاشان بر لزوم آسیب‌شناسی موانع و بررسی دلایل بی‌توجهی مردم به وقف در جامعه تأکید کرد.

موانع وقف در جامعه آسیب‌شناسی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علیرضا جوادی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وقف از جمله اقدامات قابل ستایش اسلام است که باید با آسیب‌شناسی و رفع موانع آن زمینه افزایش اعتماد مردم به این امر بیشتر شود.

به گفته وی، قبل از انقلاب وقف جایگاه و منزلتی نداشت اما با روی کار آمدن نظام جمهوری اسلامی به دلیل اشراف ولی فقیه جامع‌الشرایط وقف از جایگاه و منزلتی رفیع بهره‌مند شده است.

معاون استاندار اصفهان، اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی جایگاه وقف و اقدامات انجام شده در این زمینه را در جامعه مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: خدمات و فعالیت‌هایی که در بخش وقف توسط مسئولین صورت می‌گیرد باید برای جامعه اطلاع‌رسانی شود.

جوادی تصریح کرد: تبیین جایگاه وقف در جامعه موجب رشد و ارتقای موضوع وقف در جامعه شده و مشکلات مردم در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و حتی معیشتی مردم را حل می‌کند.    

وی همچنین با تأکید بر لزوم فرهنگسازی وقف و نیازسنجی جامعه عنوان کرد: وقف‌کنندگان باید راهنمایی شوند تا بر اساس نیازهای جامعه اقدام به وقف کنند تا بیشترین کاربرد را برای جامعه داشته باشد.

فرماندار ویژه کاشان بیان داشت: هر یک از بقاع متبرکه و امام‌زادگان می‌توانند به یک مرکز فرهنگی تبدیل شوند که با تحقق این امر مشت محکمی بر دهان دشمن زده می‌شود.

وی یادآور شد: مردم امروز مأمن و مأوای خود را بقاع متبرکه و زیارتگاه امام‌زادگان می‌دانند و بیشتر وقت خود را در اماکن زیارتی سپری می‌کنند. 

انتهای پیام/2406/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول