اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سنقرو کلیایی:

وقف برکات دنیوی و اخروی زیادی دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار سنقرو کلیایی گفت: وقف اقدام بسیار ارزشمندی است که از اجر معنوی بالایی برخوردار است.

وقف برکات دنیوی و اخروی زیادی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از روابط عمومی فرمانداری سنقروکلیایی، غلامرضا حیدری در همایش یاوران وقف اظهار داشت: به‌منظور گسترش فرهنگ وقف، باید واقفان در جامعه شناسایی و ضمن معرفی آن‌ها به مردم مورد تجلیل قرار گیرند.

فرماندار سنقرو کلیایی از دست‌اندرکاران وقف در این شهرستان قدردانی کرد و نهادینه کردن فرهنگ وقف را در جامعه لازم و ضروری دانست.

فرماندار سنقرو کلیایی گفت: واقفان در سه ماهه گذشته تعداد شش باب منزل مسکونی، دو باب مسجد و دو قطعه زمین زراعی آبی به ارزش 5 میلیارد ریال در این شهرستان را وقف کردند.

وی فرهنگ وقف را نشأت گرفته از اعتقادات دینی و مذهبی بالای مردم شهرستان دانست و افزود: وقف اقدام بسیار ارزشمندی است که از اجر معنوی بالایی برخوردار بوده و برکات دنیوی و اخروی دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سنقرو کلیایی نیز با تشریح فعالیت‌ها و اقدامات این اداره گفت: برنامه‌های متعدد و پرباری در طول سال در بقاع متبرکه سنقرو کلیایی اجرا شده است.

حجت‌الاسلام احمدی تصریح کرد: در صورت توسعه حرم مطهر امام‌زاده احمد (ع)، این حرم به‌عنوان یکی از قطب‌های مهم فرهنگی مطرح خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه نیز فعالیت‌های فرهنگی اوقاف سنقرو کلیایی را در سطح استان کرمانشاه بسیار چشم‌گیر دانست.

حجت‌الاسلام سلیمانی تاکید کرد: برگزاری مسابقات قرآن کریم، مراسمات سوگواری، اطعام شرکت‌کنندگان در مسابقات فرهنگی و ساخت مساجد، همگی از برکات وقف است.

وی بیان داشت: وقف فقط مختص افراد دارا نیست، بلکه هر فردی به تناسب خود می‌تواند در بحث وقف سهمی داشته باشد.

انتهای پیام/2700/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول