اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول تشکل‌های دینی قزوین خبر داد

برگزاری کنگره شعر عاشورایی در قزوین

خبرگزاری فارس: مسئول تشکل‌های دینی و انجمن استان قزوین گفت: پنجمین کنگره شعر عاشورایی با حضور مسئولان ارشد استانی در قزوین برگزار می‌شود.

برگزاری کنگره شعر عاشورایی در قزوین

سید محمد سیدقوامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: پنجمین کنگره شعر عاشورایی استان قزوین با حضور مسئولان ارشد استانی از جمله مدیرکل تبلیغات اسلامی این استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه پنجمین کنگره شعر عاشورایی استان قزوین در دی ماه سال جاری روز شنبه برگزار می‌شود، ابراز داشت: این کنگره بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین مصادف با شهادت امام حسن عسگری (ع) برپا می‌شود.

مسئول تشکل‌های دینی و انجمن استان قزوین عنوان کرد: پنجمین کنگره شعر عاشورایی استان قزوین در قالب شعر و نثر ادبی با موضوع‌های عاشورا و ظلم‌ستیزی، عاشورا و نماز، عاشورا و دفاع مقدس، مقتل، نوحه، مدیحه و رویدادها و سیر تاریخی قیام برگزار می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: این کنگره در قالب مقاله نیز با موضوع‌های عاشورا و انتظار، عاشورا و بیداری اسلامی، پیام‌های عاشورا، سیره حسینی راهبرد جنگ نرم و بایسته‌های حرفه مداحی برگزار می‌شود.

سیدقوامی با بیان اینکه آثار شعر، نثر و مقاله با موضوع‌های مشخص شده به سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین ارسال شده است، خاطرنشان کرد: بعد از جمع‌آوری این آثار توسط داوران مربوطه آثار برگزیده انتخاب شده است.

مسئول تشکل‌های دینی و انجمن استان قزوین با اشاره به اینکه از سه برگزیده در رتبه‌های نخست، دوم و سوم در قالب شعر و از یک برگزیده در موضوع‌های نثر و مقاله در پنجمین کنگره شعر عاشورایی استان قزوین با اهدای جوایزی تقدیر می‌شود، افزود: همچنین در این کنگره از شاعران پیشکسوت قزوینی نیز توسط مسئولان ارشد استانی تجلیل می‌شود.

وی زمینه‌سازی برای شناسایی و جذب استعدادهای نهفته در عرصه ادبیات آئینی و برقراری ارتباط بیشتر میان اهل قلم و سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین را از اهداف برگزاری پنجمین کنگره شعر عاشورایی استان قزوین عنوان کرد و افزود: زمینه‌سازی برای تولید، آماده‌سازی و تهیه منابع مورد نیاز و اشعار متقن برای استفاده جامعه مداحان و فرهنگ‌سازی، آگاهی و شناساندن آسیب‌ها و معضلات عزاداری و شادمانی اهل‌بیت (ع) از دیگر اهداف برگزاری این کنگره است.

سیدقوامی متذکر شد: اشعار و نوحه‌های برتر پنجمین کنگره شعر عاشورایی استان قزوین به صورت کتاب جیبی در اختیار مداحان اهل‌ بیت (ع) این استان برای استفاده و بهره‌گیری بیشتر آنان از این اشعار قرار داده می‌شود.

مسئول تشکل‌های دینی و انجمن استان قزوین ابراز داشت: سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین به دلیل نیاز مبرم جامعه مداحان اهل‌بیت (ع) به اشعار زیبا و پرمحتوا و خالی از آسیب عاشورایی و همچنین تبادل آخرین سروده‌های شاعران، آثار ادبی و تحقیقات جوانان اهل قلم اقدام به برگزاری پنجمین کنگره شعر عاشورایی استان قزوین کرده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین از روحانی‌‌نژاد معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور و مقدم مدیرکل تشکل‌های دینی برای شرکت در پنجمین کنگره شعر عاشورایی دعوت کرده است که در صورت قبول آنان این مسئولان کشوری نیز در این کنگره حضور می‌یابند.

وی با اشاره به اینکه چهارمین کنگره شعر عاشورایی در سال 88 به صورت کشوری برگزار شده است، اذعان داشت:  18 استان در این کنگره اشعارشان را ارسال کرده بودند که آثار برتر در قالب یک کتاب با هدف بکارگیری شعرا و مداحان اهل‌بیت (ع) از این اشعار چاپ و منتشر شد.

مسئول تشکل‌های دینی و انجمن استان قزوین متذکر شد: استان قزوین در چهارمین کنگره شعر عاشورایی استان قزوین در شعر رتبه نخست را کسب کرده بود.

انتهای پیام/77009/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول