اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

پنجمین کنگره سراسری شعر عاشورایی در قروه پایان یافت

خبرگزاری فارس: با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پرونده پنجمین کنگره سراسری شعر عاشورایی با معرفی شعرای برگزیده در قروه بسته شد.

پنجمین کنگره سراسری شعر عاشورایی در قروه پایان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، شهرستان قروه میزبان شعرای عاشورا سرا از 29 استان کشور در پنجمین کنگره سراسری شعر عاشورایی در آستانه اربعین حسینی بود، کنگره‌ای که به سبب نام والایی که داشت همه را شاعر کرده بود.

این کنگره در سه بخش شعر عاشورایی، قطعه ادبی و ویژه شهدای کردستان برگزار شد که در پایان علی‌اصغر شیری از قم، حسنا محمدزاده از اصفهان و محمد زارعی از مرکزی در زیر 30 سال و علیرضا اطلاقی از مرکزی، سید محمدامین جعفری‌حسینی از فارس و احمد حسینی‌پورعلوی از قم در بالای 30 با نظر هیئت داوران به عنوان شعرای برتر کنگره عاشورایی پنجم برگزیده شدند.

در بخش ویژه شهدای کردستان، اثر زهرا شعبانی از خوزستان به گویش فارسی، زینب اکبری‌زا کرمانشاه در گویش کردی و علیرضا شیخ‌جعفری از کردستان در گویش ترکی به عنوان آثار برتر شناخته شد.

در قطعه ادبی هم محمد صارمی‌شهاب از همدان، مصطفی توفیقی از خراسان رضوی و سیده فاطمه صداقتی‌نیا از کهکیلویه و بویراحمد عناوین برگزیده را به دست آوردند.

مراسم پایانی پنجمین کنگره سراسری شعر عاشورایی با پیام معاون اول ریاست جمهوری آغاز شد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در این کنگره با بیان اینکه آثار معنوی در همه اشکال آن می‌تواند شاخص ارزشمندی برای معرفی و شناخت سطح بینش و نگرش جامعه‌ای باشد که خاستگاه چنین نگرشی است، گفت: زبان شعر ناب‌ترین اثر معنوی و انسانی است که می‌تواند بازتاب نازک خیالی‌های آگاهانه و در عین حال هنرمندانه شاعر متعهد باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه برگزاری چنین کنگره‌هایی ادبیاتی نو در عرصه شعر آیینی است، تصریح کرد: این کنگره توانست ارادت مردم کردستان این سرزمین فرهنگ و هنر را به ساحت اهل بیت عصمت و طهارت و به ویژه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اعلام دارد.

وی خاطرنشان کرد: قیام عاشورا نهضتی علیه ظلم و جهالت بود که در تمامی اعصار و مکان‌ها فراگیر شد که برافراشتگی پرچم حسینی در اجتماعات بزرگ عزاداران در تاسوعا، عاشورا و اربعین حاکی از همین فراگیری است.

انتهای پیام/79009/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول