اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین خبر داد

برگزاری ششمین سوگواره عاشورایی در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان از برپایی ششمین سوگواره عاشورایی کشور در قزوین خبر داد.

برگزاری ششمین سوگواره عاشورایی در قزوین

حبیب ملکی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این سوگواره با محوریت بصیرت و ادب در کربلا به مدت دو روز در بخش‌های نمایش، تئاتر، پرده‌خوانی‌، قصه‌گویی، پویا‌نمایی، شعر و عکاسی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری سوگواره عاشورایی را احیا شعائر دینی، مذهبی و عاشورایی و تلفیق هنری با مضامین دینی اعلام کرد و افزود: یکی دیگر از اهداف برپایی این جشنواره مستند نمودن قصه‌های عاشورایی به صورت فیلم، عکس و نوشته است.

ملکی‌پور با بیان اینکه برای ششمین سوگواره عاشورایی هزار و 807 اثر به دبیرخانه ارسال شده است، افزود: این آثار شامل 25 اثر در بخش قصه‌گویی، هزار و 124 اثر در بخش عکاسی و 658 اثر در بخش ادبی است.

مدیر کانون پرورش فکری کودک و نوجوان گفت: محمدرضا سنگری و سیدمجتبی حسینی دو پژوهشگر و عاشوراپژوه کشور هم سخنرانان ویژه این سوگواره هستند.

ملکی‌پور تصریح کرد: سوگواره عاشورایی برای کودکان به زبان خود آنان باید بازگو شود تا در ذهن آنان حماسه‌های این رویداد عظیم نقش ببندد و آنان به خودباوری لازم برسند.

وی با اشاره به سفر خود به لبنان در آغاز ماه محرم که به مناسبت سوگواره عاشورایی صورت گرفت، اظهار داشت: در این سفر ضمن اینکه از مراسم سوگواره کودکان لبنانی بازدید شد تجارب و سوابق خوبی را توانستیم به دست آوریم.

ملکی‌پور با بیان اینکه در کشور لبنان در حسینیه‌های شیعیان یک سالن مجزا برای کودکان وجود دارد، افزود: این حرکت علاوه بر اینکه به کودکان خودباوری لازم را می‌دهد باعث شکوفاتر شدن روحیه مذهبی آنان خواهد شد.

انتهای پیام/77004/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول