اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون رئیس‌‌جمهور

10 آیین عاشورایی ‌خراسان‌رضوی ثبت ملی شد

خبرگزاری فارس: با حضور معاون رئیس‌جمهور و استاندار خراسان‌رضوی از ثبت ملی 10 آئین عاشورایی خراسان‌رضوی در مشهد رونمایی شد.

10 آیین عاشورایی ‌خراسان‌رضوی ثبت ملی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمدشریف ملک‌زاده ‌در مراسم رونمایی از آئین‌های عاشورایی خراسان‌رضوی در تالار نور مشهد اظهار کرد: خادم و زائر واقعی امام رضا(ع) افرادی هستند که با پای پیاده به مشهد سفر می‌کنند.

وی با اشاره به حادثه فوت زائری که با پای پیاده به مشهد سفر می‌کند بیان کرد: باید به مناسبت بزرگداشت چنین افرادی و به عنوان مراسم یادبود برای زائران این روز نامگذاری شود.

ملک‌زاده افزود: تمام افرادی که وارد مشهد مقدس می‌شوند خادم امام رضا(ع) هستند و باید فضای زیارتی برای این زائران و خادمان امام هشتم(ع) مشخص شود تا بتوان فرهنگ زیارت را در مشهد گسترش داد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور ادامه داد: متاسفانه در خراسان‌رضوی و به‌ویژه مشهد برای بعد فرهنگ‌سازی و تبلیغات اقداماتی صورت نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه باید تمام افرادی که وارد مشهد می‌شوند نخست زیارت امام رضا(ع) را بخوانند، عنوان کرد: در آستان‌قدس با همکاری شهرداری مشهد می‌توانند در این امر اقدامات خوبی را انجام دهند و با یک برنامه‌ریزی منسجم و طراحی بسته‌های فرهنگی ویژه زائر به استقبال آنها در ابتدای ورودشان به مشهد بروند.

ملک‌زاده خاطر نشان کرد: تورهای گردشگری و آژانس‌های مسافرتی باید اولویت خود را در حوزه گردشگری زیارت بنا نهند و در کنار آن برنامه‌های بازدید از اماکن دیدنی و تفریحی و همچنین رستوران‌ها را داشته باشند.

معاون رئیس‌جمهور اظهار کرد: وجود مضجع شریف امام رضا(ع) خود به تنهایی برای مشهد و خراسان‌رضوی پر ارزش است و تمام موفقیت‌های به وجود آمده در این شهر به این سبب است.

وی با اشاره به اینکه گریه حالت غصه و غم را برای افراد به همراه می‌آورد و اشک نمایان عزت و شخصیت افراد است، ادامه داد: باید تمام اشک‌هایی که برای امام حسین(ع) و ائمه اطهار(ع) ریخته می‌شود نیز به ثبت ملی برسد تا جهانیان با فرهنگ ایرانی و اسلامی این کشور آشنا شوند و ایران را با این نشانه‌ها بشناسند.

انتهای پیام/70018/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول