اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مؤسسه کاشانی آبیک:

هر بیت شعر عاشورایی یک بیرق عزاست

خبرگزاری فارس: معاون دانشجویی و فرهنگی مؤسسه عالی غیاث‌الدین جمشید کاشانی شهرستان آبیک گفت: هر بیت شعر عاشورایی یک بیرق عزاست.

هر بیت شعر عاشورایی یک بیرق عزاست

حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی امروز در حاشیه نخستین همایش شعر عاشواریی دانشجویی که در سالن اجتماعات دانشگاه غیاث‌الدین جمشید کاشانی برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: نخستین همایش شعر عاشورایی دانشجویی با هدف پاسداشت حماسه‌سازان عاشورا و گرامیداشت یاد و نام آنان برگزار شده که سبب تقویت بنیه دینی و اعتقادی دانشجویان نیز می‌شود.

وی افزود: اگر موضوع عاشورا با شعر و آثار ادبی تلفیق شود جاذبه بیشتر و بهتری در جوانان ایجاد می‌کند. شعر عاشواریی در ارتقای سطح معنویت و اعتقادات دانشجویان و تأثیر صفای درونی و انگیزه آنان بسیار مؤثر است.

معاون دانشجویی و فرهنگی مؤسسه عالی غیاث‌الدین جمشید کاشانی شهرستان آبیک تصریح کرد: هر حماسه تاریخی نیاز به یادآوری دارد که لازمه تقویت باورهای درونی ماست چرا که گروهی از بهترین‌ها در یک عصر و زمانی حماسه‌ای آفریدند که مطلوب است برای بهتر ماندن، فرهنگ مقدس عاشورائیان را همواره متذکر شویم که برگزاری همایش شعر عاشورایی یکی از این راه‌ها است.

حسینی با بیان اینکه همایش شعر عاشورایی قطعا در جوانان دانشجو تأثیرگذار خواهد بود، اضافه کرد: اینکه هر ساله بر جمع عزاداران عاشق حسینی افزوده می‌شود و مراسم عزاداری باشکوه‌تر برگزار می‌شود بیانگر عشق به امام حسین (ع) و یارانش است.

وی بیان کرد: بیان واقعه عاشورا با زبان شعر و در قالب شعر عاشورایی تراوشات فکری هر اهل دلی را بیان می‌کند تا دیگران زیر این بیرق عزا با اهل دلی همنوایی کنند.

حسینی افزود: در طول تاریخ اگر نبودند کسانی که خیمه عزا را برپا می‌کردند ما نیز امروز عزادار نمی‌شدیم، لذا حسینی ماندن را مدیون کسانی هستیم که این خیمه را برپا کنیم و علم آن را برافرازیم، جوانان عاشق دانشجو بسیار فراوان هستند.

در نخستین همایش شعر عاشواریی دانشجویی، 9 دانشجو مرد و هفت دانشجو زن اشعار عاشواریی خود را برای حضار قرائت کردند.

در این همایش سه تن از شاعران مصرع دوم «باز این چه شورش است که در خلق عالم است» از اشعار شاعر بزرگ ایرانی محتشم کاشانی به صورت بداهه قرائت کردند.

همچنین در این همایش آثار پنج تن از شاعران برگزیده شد که برای شرکت در جشنوراه استانی به استان قزوین معرفی شدند که در صورت کسب رتبه برتر، از سوی سازمان تبلیغات اسلامی کشور، آثار برتر به صورت کتاب به چاپ خواهد رسید.

انتهای پیام/77006/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول