اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکانون پرورش فکری کودک و نوجوان قزوین خبر داد

ارسال 2 هزار اثر به دبیرخانه سوگواره عاشورایی

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان قزوین از ارسال دو هزار اثر به دبیرخانه سوگواره عاشورایی خبر داد.

ارسال 2 هزار اثر به دبیرخانه سوگواره عاشورایی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ششمین سوگواره عاشورایی با هدف احیای ارزش‌های دینی و اعتقادات عاشورایی امروز با حضور احمد عجم استاندار قزوین، هدایت صفری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، محمدحسین شفیعی‌ها مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و طیب ملکی‌پور مدیر کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان در قزوین برگزار شد.

مدیر کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان قزوین طیب ملکی‌پور در این مراسم با اشاره به اینکه هنرمندان در بخش‌های عکاسی، شعر و قصه‌های عاشورایی در این سوگواره شرکت کرده بودند، اظهار داشت: در این سوگواره هنرمندان 25 استان نزدیک به دو هزار اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

وی افزود‌: برپایی این سوگواره با توجه به ایام ماه محرم و صفر و روزهای غم‌انگیز عاشورا می‌تواند نقش مهمی در الگوسازی کودکان و نوجوانان استان داشته باشد‌.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری جشنواره سوگواره عاشورایی این است که هنرمندان را برای شرکت در این مراسم تشویق کنیم تا به نوعی آنان بتوانند با هنر خود حماسه عظیم کربلا را به بهترین شکل ممکن به کودکان و نوجوانان بشناسانند.

همچنین در حاشیه این سوگواره همچنین کار گروه کودک و نوجوان برگزار شد که در آن محمدرضا سنگری پژوهشگر عاشورا‌یی کشورمان با اشاره به حدیث ان‌الحسین مصباح‌الهدی و سفینه‌النجاة ابراز داشت: این احادیث به خوبی به این امر اشاره دارد که همانا حسین چراغ هدایت و کشتی نجات بندگان است.

وی فرهنگ حسینی سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله‌الحسین را توأم با تحمل سختی‌ها و عبور از تلاطم‌های بی‌شمار زندگی دانست و اضافه کرد: امام حسین (ع) متعلق به یک لحظه تاریخی نیست و هرچه زمان جلو می‌رود یاد و نام امام حسین بیشتر در دل و جان محبان و عزادارنش نقش می‌بندد.

مسئول فرهنگی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان قزوین هم در این مراسم با بیان اینکه در این سوگواره نمایشگاه عکس عاشورایی با نمایش 70 اثر در دو بخش اعضا و مربیان کانون پرورش فکری کودک و نوجوان به نمایش درآمده و در معرض دید عموم قرار گرفته است، عنوان کرد: در مجموع هزار و 124 عکس به دبیرخانه سوگواره عاشورایی ارسال شده که در نهایت شش اثر موفق شدند رتبه‌های برتر را به خود اختصاص دهند.

انتهای پیام/77004/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول