اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با پیام نماینده ولی فقیه در کردستان

پنجمین کنگره سراسری شعر عاشورایی در قروه آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: پنجمین کنگره سراسری شعر عاشورایی با پیام حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌شاهرودی در مسجد جامع شهر سریش آباد آغاز به کار کرد.

پنجمین کنگره سراسری شعر عاشورایی در قروه آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه در بخشی از پیام نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، خطاب به پنجمین کنگره سراسری شعر عاشورایی آمده است: در آستانه اربعین حسینی، تداوم کنگره سراسری شعر عاشورایی، با هدف زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت و تقویت ادبیات پایداری توسط شعرا و حماسه سرایان اسلامی بی‌شک تحقق منویات فرهنگی مقام عظمای ولایت در کردستان، این سرزمین مجاهدت‌های خاموش می‌باشد که بایستی با تعامل و تبادل آرای بیشتر صاحب‌نظران با مرکزیت این دیار گستره افزون‌تری را به خود گیرد.

پس از قرائت پیام حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی، دبیر اجرایی این کنگره گفت: پنجمین کنگره سراسری شعر عاشورایی در بخش شعر عاشورایی، ویژه شهدای کردستان و قطعه ادبی عاشورایی برگزار می‌شود.

احمد رسولی از ارسال یک‌هزار و 8 اثر از سوی 331 شاعر از 29 استان، 89 شهرستان و 12 روستا کشور به دبیرخانه کنگره خبر داد و افزود: 33 اثر نیز از استان کردستان از شهرستان‌های قروه، سنندج، دهگلان، بیجار و سریش‌آباد به مرحله داوری آثار راه یافته است.

وی با اشاره به ارتقای سطح آثار ارسالی به کنگره شعر عاشورایی و رشد 45 درصدی تعداد اثر اضافه کرد: امسال 139 شاعر زن و 192 شاعر مرد از اقشار مختلف اعم از کشاورز، خانه‌دار، دانشجو، دانش‌آموز ، پزشک و استاد دانشگاه از نقاط دور و نزدیک کشور آثار خود را به این کنگره ارسال کرده‌اند که این امر نشان از مقبولیت کنگره و تبلیغات گسترده در زمینه معرفی استان فرهنگی کردستان به هموطنان است.

رسولی تصریح کرد: در طول پنج دوره برگزاری کنگره سراسری شعر عاشورایی در این شهرستان یک‌هزار و 400 شاعر عاشوراسرا از سراسر کشور بیش از 3 هزار و 200 اثر به دبیرخانه کنگره ارسال کرده‌اند که سعی می‌شود آثار برگزیده در قالب کتابی تدوین و در اختیار علاقه‌مندان ارائه شود.

امام جمعه قروه نیز در این کنگره با اشاره به نقش ادبیات عاشورایی در تبیین اهداف این قیام بزرگ گفت:زبان شعر عامل انتقال فرهنگ‌هاست و فرهنگ عاشورا برترین فرهنگی است که از دل شاعران این مرز و بوم بر زبانهایشان جاری می شود.

حجت‌الاسلام صفرعلی احیا با تأکید بر تعمیق غنای اشعار عاشورایی و پرداختن به حقیقت حقیقی واقعه کربلا تصریح کرد: این حادثه ‌واقعه ای فرامادی است که تنها اخلاص در بیان شعر است که می تواند به توصیف آن بپردازد.

امام جمعه قروه در ادامه با تقدیر از برگزاری این کنگره در شهرستان قروه گفت: این کنگره با محوریت عاشورا و شهدای انقلاب اسلامی به گویشها و لهجه های گوناگون برگزار می گردد که حاکی از عمق علاقه مردمان ایران اسلامی و استان کردستان به ائمه اطهار و نشان پیروی از آرمانهای والای شهداست.

انتهای پیام/79009/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول