اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای نظارت بر توزیع مواد پروتئینی صورت گرفت

بازدید دامپزشکی گچساران از 2200 واحد تولید و عرضه مواد غذایی

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی گچساران از بازرسی2 هزار و 200 دامداری‌ و فروشگاه‌ عرضه مواد غذایی در این شهرستان به منظور نظارت بر توزیع مواد پروتئینی خبر داد.

بازدید دامپزشکی گچساران از 2200 واحد تولید و عرضه مواد غذایی

حمیدرضا گوهرگانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: حضور دامپزشکی در اماکن توزیع مواد غذایی و پروتئینی‌ ارتقای سطح بهداشت عمومی جامعه را در پی دارد.

وی افزود: دامپزشکی گچساران در راستای نظارت بر تولید و توزیع مواد پروتئینی بر فعالیت دامداری‌ها و مراکز و فروشگاه‌های این شهرستان به طور مستمر نظارت داشته و با متخلفان برخورد می‌کند.

نظارت مستمر دامپزشکی گچساران بر تولید و عرضه مواد پروتئینی

رئیس شبکه دامپزشکی گچساران پیشگیری از بروز بیماری‌های واگیردار مشترک بین انسان و حیوان و نیز صیانت از سرمایه دامی را از اهداف مهم نظارت‌های این شبکه عنوان کرد.

گوهرگانی یادآور شد: نظارت و بازرسی بر مراکزی مانند قصابی‌ها، کشتارگاه‌های دام و طیور، مراکز عرضه مرغ و تخم مرغ، ماهی، کبابی‌ها و رستوران‌ها و مراکز بسته‌بندی گوشت از جمله فعالیت‌های دامپزشکی گچساران در راستای عرضه محصولات بهداشتی دامی و طیور در این شهرستان است.

وی با اشاره به انجام 2 هزار و 200 مورد بازرسی از دامداری‌ها و اماکن و فروشگاه‌هایی عرضه مواد غذایی توسط این شبکه بیان داشت: نظارت بر سلامت فرآورده‌های خام دامی در تمامی مراحل تولید، توزیع و عرضه آنها در اماکنی مانند کشتارگاه‌های دام و طیور، رستوران‌ها از مهم‌ترین وظایف دامپزشکی گچساران است.

گوهرگانی نظارت مستمر بر این مراکز را عامل مهم و مؤثری در جلوگیری از عرضه دام غیربهداشتی توسط سودجویان عنوان کرد.

انجام 976 هزار و 767 مورد معالجه دام و طیور توسط دامپزشکی گچساران

وی با اشاره به بالا بودن حجم مراجعات برای درمان دام به شبکه دامپزشکی گچساران افز: امسال افزون بر 9 هزار و 33 مورد معالجه مربوط به بیماری‌های دامی در این شبکه انجام گرفت.

گوهرگانی افزود: در برخی از مراجعات، برای تشخیص بیماری، 117 رأس از دام‌ها کالبدگشایی شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی گچساران از انجام 967 هزار و 734 مورد معالجه بیماری طیور در این شبکه از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد، 360 قطعه طیور کالبدگشایی شد.

گوهرگانی عنوان داشت: 24 رأس دام نیز توسط کارشناسان دامپزشکی گچساران مورد معاینه و عملیات مامایی و تشخیص آبستنی قرار گرفت.

انتهای پیام/82001/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول