اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل خبر داد

آغاز طرح ضربتی مقابله با تب برفکی در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی ‌اردبیل از اجرای طرح ضربتی مقابله با بیماری تب برفکی در تمام روستاها و واحدهای دامداری این استان‌ خبر داد.

آغاز طرح ضربتی مقابله با تب برفکی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق صالحی عصر امروز در جریان آغاز این طرح در اردبیل اظهار داشت: طرح ضربتی واکسیناسیون مقابله با بیماری تب برفکی از امروز تا آخر بهمن ماه به مدت 40 روز کاری اجرا شده و ما با مراجعه به مناطق مختلف روستایی و دامداری‌های اطراف شهرها سعی می‌کنیم از بروز و گسترش بیماری‌های خطرناکی چون تب برفکی جلوگیری کنیم.

وی بیماری تب برفکی را از بیماری‌های مشترک انسان و دام اعلام کرد و افزود: این بیماری شایع‌ترین و پرخطرترین بیماری دامی است که اگر نسبت به اصول مراقبتی دقت لازم نشود قطعاً گسترش آن می‌تواند تبعات اقتصادی بسیاری را به همراه داشته باشد.

صالحی خاطر نشان کرد: در این طرح تمامی واکسیناتورهای دولتی و غیردولتی ما جمعیت دامی استان را زیر پوشش قرار داده و نسبت به واکسینه کردن آنها اقدام لازم را انجام می‌دهند.

این مسئول تصریح کرد: در این طرح تمام دام‌های سبک و سنگین اعم از گاو، گوساله، گوسفند، بره و بز در دامداری‌های سنتی و صنعتی به صورت رایگان در مقابل بیماری‌هایی همچون تب برفکی واکسینه می‌شوند.

وی با یادآوری اینکه بیش از 95 درصد بیماری‌های دامی در این استان با اقدامات پیشگیرانه کنترل شده و علائمی از آنها را مشاهده نمی‌کنیم، اضافه کرد: ما در اکثر شهرستان‌ها مجموعه‌های قرنطینه دامی را راه‌اندازی کردیم و در تلاش هستیم با استفاده از این ظرفیت همچنان موفق‌ترین استان شمال‌غرب کشور در مهار و پیشگیری از بیماری‌های دامی و مشترک دام و انسان باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با یادآوری اینکه اکثر بیماری‌های دامی در شهرهای مختلف استان تحت کنترل واقع شده و حتی دام‌های زنده وارد شده به استان نیز به شدت از این جهت تحت مراقبت قرار گرفتند، گفت: ما در مناطق مختلف استان توانسته‌ایم با تلاش‌های فراگیر وضعیت مطلوبی را در حوزه کنترل بیماری‌های دامی و به صفر رساندن آن شاهد و ناظر باشیم.

صالحی یکی از مشکلات این اداره کل را کمبود منابع اعتباری در خرید و ذخیره‌سازی واکسن‌های دامی اعلام کرد و یادآور شد: پروژه‌های پیشگیری از بیماری‌های دامی در قالب طرح‌های مختلف مبارزه مانند دیگر پروژه‌های عمرانی تعطیل‌بردار نیست و اگر فرایند واکسیناسیون دام‌ها امسال به دلایلی انجام نشود تبعات آن در سال‌های آینده گریبان‌گیر می‌باشد که به همین دلیل تأمین منابع ضروری و اساسی به نظر می‌رسد.

وی در ادامه از جمع‌آوری کشتارگاه‌های سنتی استان و تأمین گوشت مورد نیاز آنها از طریق کشتارگاه‌های صنعتی خبر داد و افزود: در آینده نزدیک با هماهنگی بین بخشی و حمایت‌های ارگان‌های ذیربط با تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی گوشت مصرفی شهروندان از کشتارگاه‌های صنعتی استان تأمین می‌شود.

انتهای پیام/62001‌/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول