اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دامپزشکی رابر:

دام‌های رابر علیه تب برفکی مایه‌کوبی شدند

خبرگزاری فارس: سرپرست شبکه دامپزشکی رابر گفت: بیش از یک‌ هزار و 900 رأس دام رابر در فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی علیه این بیماری مایه‌کوبی شدند.

دام‌های رابر علیه تب برفکی مایه‌کوبی شدند

فاطمه موحدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به اینکه بهترین راه پیشگیری از تب برفکی مایه‌کوبی است، اظهار داشت: تب برفکی بیماری مسری است که از مهم‌ترین نشانه‌های آن وجود تاول در دهان، روی پستان و یا سم و لنگش است و می‌تواند از طریق کاهش تولید و تلفات دام‌ها خسارات زیادی را به دامداران وارد کند.

وی با بیان اینکه دام‌های بزرگ از این بیماری بیشترین صدمه را می‌بینند، گفت: لاغر شدن، کم شیر شدن و تلفات این دام‌ها زیان‌های اقتصادی سنگینی به بار می‌آورد و جلوگیری از قاچاق دام و رعایت بهداشت و اقداماتی چون واکسیناسیون از مهم‌ترین راه‌های کنترل این بیماری است.

موحدی با اشاره به اینکه طی فاز دوم مایه‌کوبی سراسری تعداد یک‌ هزار و 913 رأس گاو و گوساله علیه بیماری تب برفکی به صورت رایگان واکسینه شدند، ابراز داشت: این عملیات در رابر توسط اکیپ‌های بخش خصوصی و با نظارت کامل شبکه دامپزشکی در گاوداری‌ها و روستاها اجرا شده است.

وی در زمینه فعالیت‌های انجام شده توسط شبکه دامپزشکی رابر ابراز داشت: مبارزه با بیماری‌های مشترک بین دام و انسان، نظارت بر کشتار بهداشتی در کشتارگاه دام، نظارت بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی از جمله این فعالیت‌ها است.

موحدی اذعان داشت: رعایت مسائل قرنطینه‌ای به ویژه جلوگیری از خریداری و نقل و انتقال دام به صورت غیرمجاز و فاقد گواهی حمل بهداشتی دامپزشکی از مهم‌ترین عواملی هستند که می‌توان از ابتلای دام‌ها به این بیماری پیشگیری کرد.

وی از دامداران خواست تا با رعایت شرایط و ضوابط قرنطینه‌ای و بهداشتی، همکاری لازم را با اکیپ‌های عملیاتی واکسیناسیون که به صورت منظم و طی یک فاز به واحدهای آنها مراجعه می‌‌کنند، داشته باشند.

انتهای پیام/2446/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول