اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شیراز خبر داد

پلمب 468 واحد عرضه غیر بهداشتی گوشت در شیراز

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شیراز گفت: در راستای کنترل و نظارت بر واحدهای دامی شیراز، 468 واحد عرضه غیربهداشتی و یا غیرمجاز فرآورده‌های خام دامی پلمب شدند.

پلمب 468 واحد عرضه غیر بهداشتی گوشت در شیراز

عبدالرضا وفا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در 9 ماهه سال جاری در بخش‌های نظارت بر بهداشت عمومی 3 هزار و 686 کارخانه فرآورده‌های خام دامی و سردخانه‌، 443 مرکز فرآورده‌های دامی غیرخوراکی، 193 هزار و 252 لاشه دام در کشتارگاه‌ها مورد بازرسی قرار گرفته است.

وی افزود: در این مدت همچنین یک‌هزار و 686 نمونه‌برداری از شیر، گوشت، مرغ بدون آنتی‌بیوتیک، صورت گرفته و 981 مورد کارشناسی بهداشتی برای صدور و تمدید پروانه بهداشتی بهره‌برداری و یا تاسیس کارخانه انجام شده و در تنظیم، ارسال و پیگیری و دریافت احکام قضایی نیز 936 مورد اقدام شده است.

این مسئول در مورد مبارزه با بیماری‌های دامی تصریح کرد: مایه‌کوبی نزدیک به 2 میلیون راس دام سبک و سنگین علیه انواع بیماری‌های دامی و مشترک شامل شاربن، هاری، تب برفکی، بروسلوز، آنترونوکسمی، و همچنین 15 هزار و 797 تست سل، مالئین و یا خونگیری دام برای شناسایی دام‌های مبتلا به سل، بروسلوز و یا مشمشه در این مدت صورت گرفته است.

وی از اعزام 19 دام رآکتور مبتلا به بروسلوز به کشتارگاه در پروسه مبارزه، پیشگیری و مراقبت از بیماری‌های دامی از سوی این شبکه در 9 ماهه امسال خبر داد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شیراز اضافه کرد: در سال جاری 5 هزار و 271 گواهی بهداشتی، قرنطینه‌ای و کد بهداشتی الکترونیکی صادر شده و نمونه‌برداری و کنترل محموله‌های قرنطینه‌ای و وارداتی از دیگر فعالیت‌های این شبکه بوده است.

این مسئول در زمینه مبارزه با بیماری‌های طیور و زنبور عسل نیز ابراز داشت: بیش از 2 هزار بازدید و نمونه‌برداری از واحدهای طیور، مراکز نگهداری واکسن، واحدهای مرغداری و زنبورداری و ثبت اطلاعات در سامانه GIS طیور و آبزیان کشور در سال جاری صورت گرفته است.

وفا، با بیان اینکه بیش از 6 هزار نفر روز آموزش چهره به چهره برای گروه‌های مختلف بهره‌بردار شامل صاحبان صنایع، دامداران، مرغداران، روستائیان و سایر تولیدکنندگان فرآورده‌های دامی در سال جاری صورت گرفته افزود: در همین مدت همچنین به بیش از 100 داروخانه‌ دامپزشکی، آزمایشگاه‌ اختصاصی دامپزشکی، دفاتر انتقال به امور درمانی، پلی‌کلینیک‌ تخصصی و درمانگاه دامپزشکی آموزش‌های لازم داده شده است.

وی با تاکید بر توجه ویژه مسئولان به بخش دامپزشکی، متذکر شد: دامپزشکی مهم‌ترین رکن اصلی در تامین بهداشت غذا و سلامت جامعه محسوب می‌شود اما یکی از چالش‌های اصلی این بخش پایین بودن حقوق و درآمد کارکنان شاغل در بخش‌های دولتی و خصوصی دامپزشکی است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شیراز از شهروندان شیراز خواست تا اگر تخلفی در زمینه تهیه و عرضه غیربهداشتی فرآورده‌های خام دامی مشاهده کردند، با تلفن 9 - 2246488 شبکه دامپزشکی شیراز گزارش دهند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

انتهای پیام/2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول