اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی خبر داد

خنک‌سازی لاشه‌های گوشت قرمز در آذربایجان‌شرقی / پلمب 12 واحد تولید و عرضه گوشت

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: خنک‌سازی لاشه‌های گوشت قرمز برای نخستین بار در کشتارگاه‌های صنعتی استان اجرایی شده که باید تلاش شود این امر در سایر کشتارگاه‌ها نیز عملی شود.

خنک‌سازی لاشه‌های گوشت قرمز در آذربایجان‌شرقی / پلمب 12 واحد تولید و عرضه گوشت

به گزارش خبرگزاری فارس از بستان‌آباد، بهراد زندیه پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست بررسی مشکلات کشاورزی شهرستان بستان‌آباد، با اشاره به نگهداری گوشت قرمز بعد از کشتار به مدت 24 ساعت در پیش سردکن‌ها اظهار کرد: این امر موجب می‌شود انواع آلودگی‌های انگلی، ویروسی و باکتریایی طی این مدت از بین رفته و از نظر ترد بودن گوشت نیز موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه گوشت تولیدی از نظر بهداشتی و امنیتی کاملاً ارتقا یافته و از نظر تغذیه نیز خوشمزه‌تر می‌شود، افزود: در راستای امنیت غذایی و حمایت از مصرف کنندگان، این سیستم در تمام کشتارگاه‌های صنعتی استان راه‌اندازی شده و در نظر داریم در سایر کشتارگاه‌ها نیز این سیستم را پیاده کنیم.

زندیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این موضوع که در بخش داروهای دامی هم با وجود افزایش قیمت‌ها، هیچ گونه کمبودی در استان مشاهده نمی‌شود، گفت: نقش دامپروری در توسعه اقتصاد روستایی باعث شده است که خدمات دامپزشکی ارزان قیمت در دورترین مناطق روستایی نیز توسعه یابد.

مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه در سال 90 کاهش بیماری تب مالت در استان 68 درصد و در بستان‌آباد 72 درصد بوده است، افزود: با وجود کاهش اعتبارات دولتی در سال‌جاری، این بیماری نسبت به سال گذشته 12 درصد کاهش یافته است.

وی حفظ و رونق صنعت دامپروری را از اولویت‌های اصلی سازمان دامپزشکی آذربایجان شرقی ذکر و خاطرنشان کرد: پلمب 12 واحد تولید و عرضه گوشت در استان، به دلیل تخلفات بهداشتی و رعایت نکردن ایمنی غذایی در سال جاری، در راستای حفظ و ارتقای سطح بهداشت عمومی جامعه و حمایت از مردم در دسترسی بهتر به استفاده از محصولات دامی بهداشتی و سالم صورت پذیرفته است.

انتهای پیام/60001/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول