اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی بردسیر خبر داد

واکسیناسیون 180 هزار دام بردسیر علیه بیماری تب برفکی

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بردسیر گفت: 180 هزار راس دام سبک علیه بیماری تب برفکی در شهرستان بردسیر تا پایان سال جاری واکسینه می‌شوند.

واکسیناسیون 180 هزار دام بردسیر علیه بیماری تب برفکی

محمدحسین شهریارزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بردسیر اظهار داشت: طرح واکسیناسیون تب برفکی از ابتدای بهمن ماه جاری آغاز و پیش‌بینی می‌شود در این طرح حدود 180 هزار راس دام سبک علیه بیماری تب برفکی واکسینه شوند.

وی ادامه داد: تب برفکی یک بیماری بسیار عفونی و واگیردار است که به لحاظ شدت خسارات اقتصادی یکی از موانع اصلی در تامین بهداشت و تولید دام و فرآورده‌های دامی محسوب می‌شود.

شهریارزاده افزود: با توجه به وسعت شهرستان بردسیر و پراکندگی جمعیت دامی در این شهرستان تعداد دام مورد هدف در این طرح طی مدت دو ماه با همکاری بخش خصوصی واکسینه می‌شوند.

وی مهم‌ترین راه جلوگیری از مبتلا شدن دام‌ها به بیماری تب برفکی را جلوگیری از ورود دام آلوده و حامل ویروس به دامداری‌ها و یا دامپروری دانست.

شهریارزاده تصریح کرد: این بیماری در ابتدا به مدت دو تا سه روز تب شدید ایجاد کرده و متعاقبا تاول‌هایی در داخل دهان و روی پا ظاهر می‌شود که ممکن است موجب لنگش و کم‌اشتهایی دام شود.

وی گفت: کنترل بیماری منوط به واکسیناسیون، مراقبت شدید نقل و انتقال حیوانات، قرنطینه حیوانات مبتلا و جداسازی آنها از دام‌های سالم، جابه‌جایی دام بر اساس اصول و ضوابط تعریف شده سازمان دامپزشکی و ممانعت از خرید و فروش دام‌های فاقد هویت است.

انتهای پیام/80027/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول