اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

16 اسفند ماه سال‌جاری در دانشگاه تبریز صورت می‌گیرد

برگزاری همایش مدیریت بیماری‌ها و تولیدمثل گاوهای شیری

خبرگزاری فارس: نخستین همایش یکروزه مدیریت بیماری‌ها و تولید مثل گاوهای شیری توسط گروه علوم درمانگاهی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز 16 اسفند ماه سال‌جاری در تالار وحدت این دانشگاه برگزار می‌شود.

برگزاری همایش مدیریت بیماری‌ها و تولیدمثل گاوهای شیری

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، رضا اسدپور رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز هدف از این همایش را ارائه نظرات و آخرین دستاوردهای علمی متخصصان دانشگاه‌های سراسر کشور در زمینه مدیریت و کنترل بیماری‌ها و تولید مثل گاوهای شیری بیان کرد.

وی گفت: براساس هماهنگی‌های به عمل آمده با سازمان نظام دامپزشکی شرکت در این همایش موجب برخورداری از امتیاز بازآموزی برای همکاران دامپزشک نیز خواهد شد.

اسدپور، برقراری هرچه بیشتر ارتباطات علمی بین متخصصان در زمینه بیماری‌ها و تولید مثل گاوهای شیری، آشنایی با آخرین تکنولوژی‌های پیشرفته در زمینه پیشگیری از بیماری‌ها و مدیریت تولید مثل گاوهای شیری و تبیین برنامه‌ها و سیاست‌های آتی در زمینه کنترل بیماری‌ها و مدیریت تولیدمثل گله‌های شیری را از دیگر اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد و افزود: مهلت ارسال خلاصه مقالات به همایش تا پانزده بهمن ماه سال جاری است.

به گفته وی، بیماری‌های واگیردار و غیر واگیردار گاوهای شیری شامل بیماری‌های ویروسی و باکتریال، بیماری‌های انگلی و قارچی، بیماری‌های متابولیک و ورم پستان همچنین مدیریت و بیماری‌های تولید مثل از جمله بیماری‌های تولید مثل، مامایی، تشخیص آبستنی، همزمان‌سازی و مدیریت گله‌های شیری محورهای اصلی این همایش یکروزه در این دانشگاه است.

اسدپور با بیان اینکه دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز در سال 1367 با پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی تاسیس و با ایجاد دوره‌های کارشناسی علوم آزمایشگاهی دامپزشکی و دکترای عمومی فعالیت‌های خود را در این زمینه توسعه داده است، تصریح کرد: هم اکنون 200 دانشجو در مقطع کاردانی، 200 دانشجو در مقطع کارشناسی و 300 دانشجو در مقطع دکترای عمومی در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/60001/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول