اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه خبر داد

توزیع 946 لیتر سم برای مبارزه با بیماری‌های دامی در بشرویه

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه گفت: به منظور مبارزه با انگل‌های خارجی 946 لیتر سم رایگان مبارزه با بیماری‌های دامی در بین دامداران شهرستان بشرویه توزیع شده است.

توزیع 946 لیتر سم برای مبارزه با بیماری‌های دامی در بشرویه

علی گوهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار کرد: در راستای پیشگیری از بروز و انتقال بیماری‌های وابسته به انگل‌ها، افزایش کیفیت و کمیت گوشت و شیر و افزایش کیفیت پوست و پشم استحصالی برنامه‌هایی به منظور مبارزه با انگل‌های خارجی و داخلی دام در این شهرستان انجام شده است.

وی ادامه داد: بعضی از انگل‌های دامی ناقل بیماری‌های خطرناکی همچون تب کریمه کنگو به انسان هستند که سم‌پاشی و حمام دادن دام نقش بسزایی در کنترل این بیماری‌ها دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 528 لیتر سم برای مبارزه با بیماری‌های جلدی گاو و گوسفند و 418 لیتر سم برای سم‌پاشی جایگاه نگهداری دام‌ها در سطح شهرستان توزیع شده است.

گوهری افزود: همچنین توزیع 532  لیتر شربت برای مبارزه با انگل‌های داخلی و 700 کیلوگرم مکمل برای مبارزه با بیماری‌ها در خشکسالی انجام شده است.

این مسئول یادآور شد: به منظور مبارزه با انگل‌های خارجی 946 لیتر سم رایگان مبارزه با بیماری‌های دامی در بین دامداران شهرستان بشرویه توزیع شده است.

* جوجه‌ریزی 239 هزار قطعه در مرغداری‌های بشرویه

رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه اضافه کرد: با آغاز فصل سرما و امکان افزایش بیماری‌های طیور، رعایت دقیق ضوابط قرنطینه‌ای و امنیت زیستی در تمامی سطوح واحدهای پرورش طیور مهم‌ترین عامل در جلوگیری از بروز و گسترش بیماری‌های تنفسی طیور است.

گوهری با بیان اینکه تامین بهداشت طیور پرورشی و مقابله و کنترل تلفات و بیماری‌های طیور نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه دارد، گفت: از ابتدای امسال تاکنون 239 هزار و 55 قطعه در مرغداری‌های شهرستان جوجه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: همچنین واکسیناسیون یک‌میلیون و 760 هزار قطعه علیه بیماری‌های طیور انجام شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه تعداد بازدیدها برای مراقبت از واحدهای پرورش طیور را 263 مورد و نمونه‌برداری 140 مورد از طیور را از اقدامات دامپزشکی برای مبارزه با بیماری‌های واگیردار طیور در این شهرستان عنوان کرد.

گوهری تصریح کرد: برای مبارزه با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان 140 مورد نمونه‌برداری از واحدهای پرورش و مراکز نگهداری طیور انجام شده که طی آزمایشات بر روی نمونه‌های ارسالی به آزمایشگاه، موردی از این بیماری تایید نشده است.

انتهای پیام/69006/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول