اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف سرایان خبر داد

کشف 3 موقوفه جدید در سرایان

خبرگزاری فارس: رئیس اوقاف و امور خیریه سرایان از کشف سه موقوفه جدید در سرایان طی سال جاری خبر داد.

کشف 3 موقوفه جدید در سرایان

جواد طلایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند در ارتباط با وقف اظهار کرد: ائمه(ع) با پیروی از سیره پیامبراکرم(ص) و حضرت فاطمه‌زهرا(س) که به عنوان امام و معلم جامعه مسلمان، تلاش و کوشش زیادی در گسترش فرهنگ وقف در جامعه داشتند،‌ این اقدام خداپسندانه را مورد تشویق و ترغیب و حمایت قرار می‌دادند.

وی ادامه داد: ائمه(ع) در مقام عمل نیز به میزان توانایی مالی که داشته‌اند و مصلحت جامعه زمانشان، اقدام به وقف اموال خود می‌کردند و حضرت علی(ع) بیشترین موقوفه‌ها را داشته‌اند.

رئیس اوقاف و امور خیریه سرایان تصریح کرد: این شهرستان دارای 326 موقوفه و یک‌هزار و 28 رقبه و شش بقعه متبرکه است.

طلایی با بیان اینکه شش بقعه متبرکه در سرایان است، افزود: از این تعداد دو بقعه به نام‌های سلطان‌کریم شاه کریمو و سلطان مصیب(ع) مصعبی به عنوان بقاع شاخص این شهرستان شناخته شده است.

* کشف سه موقوفه جدید در سال جاری

این مسئول با بیان اینکه عمل خداپسندانه وقف همچنان در بین مردم این شهرستان ادامه دارد، یادآور شد: در سال جاری سه موقوفه جدید در این شهرستان کشف شده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه سرایان با اشاره به موقوفات سال جاری افزود: این موقوفات شامل یک ساعت آب از موتور پمپ زمزم به ارزش 20 میلیون تومان، نیم ساعت آب از موتور پمپ اسلامیه آیسک به ارزش 10 میلیون تومان زمین مزروعی از اراضی روستای خورزاد به ارزش یک‌میلیون تومان است.

طلایی با بیان اینکه بیشترین موقوفه‌ها در بخش آیسک شهرستان سرایان قرار دارد، یادآور شد: بیشترین مصارف درآمد موقوفات برای عزاداری و اطعام، کمک به فقرا، هزینه‌های حمام و مساجد استفاده می‌شود.

وی تعداد پروژه‌های عمرانی انجام شده را ساخت مصلی سرایان، ساخت مصلی شهر سه قلعه و پروژه عمرانی امام‌‌زاده سلطان کریم شاه کریمو برشمرد و اضافه کرد: اعتبارات اختصاص داده شده برای همه مساجد شهرستان بالغ بر 50 میلیون تومان است که 37 درصد آن به مبلغ 37 میلیون تومان جذب شده است.

انتهای پیام/690014/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول