اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سیستان و بلوچستان صورت می‌گیرد

اعطای تسهیلات ویژه با سود کم برای ساماندهی بافت‌های فرسوده

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی سیستان وبلوچستان از اعمال سیاست‌های تشویقی برای بهسازی و نوسازی بافت فرسوده در سیستان و بلوچستان خبر داد.

اعطای تسهیلات ویژه با سود کم برای ساماندهی بافت‌های فرسوده

ابوالفضل باقرنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان از اعمال سیاست‌های تشویقی برای بهسازی و نوسازی بافت فرسوده این استان و اعطای تسهیلات 200 میلیون ریالی برای ساخت غیرصنعتی و برای ساخت صنعتی به میزان 250 میلیون ریال با نرخ سود 9 درصد،7درصد و 4درصد در این راستا خبر داد.

وی افزود: بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، مناطقی از شهر است که طی سالیان گذشته عناصر متشکله آن اعم از تأسیسات رو بنایی، زیربنائی، ابنیه، مستحدثات، خیابان‌ها و دسترسی‌ها، دچار فرسودگی و ناکارآمدی شده و ساکنان آن از مشکلات متعدد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و کالبدی رنج می‌برند.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان ادامه داد: شهرداری و سایر نهادهای مربوطه، با اهتمام ویژه به برنامه‌ریزی برای حل این معضل پرداخته‌ و هم‌اکنون نیز با حمایت و سیاست‌های تشویقی دولت در زمینه بهسازی و نوسازی این اماکن، اقدامات مطلوبی در حال انجام است.

باقرنیا افزود: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، باید در هر سال، 10 درصد از بافت فرسوده شهری بهسازی و نوسازی شود که اجرای این قانون در سطح استان تنها با همکاری و تعامل همه جانبه دستگاه‌های دولتی امکانپذیر خواهد بود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون در استان بیش از 2دو هزار و 577 هکتار بافت فرسوده وجود دارد که به منظور احیا و نوسازی این مساحت چندین هکتاری، برنامه‌هایی در قالب سیاست‌های تشویقی و حمایتی ویژه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: اعمال تخفیفات ویژه در صدور پروانه ساختمانی، ارائه تراکم‌های تشویقی و معرفی متقاضیان توسط سازمان بهسازی و نوسازی استان به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات 200 میلیون ریالی برای ساخت هر واحد مسکونی و 250 میلیون ریالی برای ساخت صنعتی با نرخ سود 9،هفت و چهار درصد  در محدوده بافت فرسوده از جمله این برنامه‌های تشویقی است.

باقرنیا گفت: به منظور اجرایی کردن بخش دیگری از قانون برنامه پنجم توسعه در زمینه بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهری، این طرح در شهرهای مختلف از این استان در حال انجام است.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: هم‌اکنون طرح مذکور در زاهدان، زابل، ایرانشهر، سراوان خاش و غیره در حال انجام است.

انتهای پیام/75004/خ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول