اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان اردبیل:

اردبیل بیش از 1500 هکتار بافت فرسوده دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان استان اردبیل گفت: استان اردبیل با داشتن پیشینه تاریخی و کهن بیش از یک‌هزار و 562 هکتار بافت فرسوده شناسایی شده و مصوب در 10 شهرستان دارد.

اردبیل بیش از 1500 هکتار بافت فرسوده دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی غفاری عصر امروز در جلسه مشترک احیای بافت فرسوده شهری که با همکاری شهرداری اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: از این میزان 963 هکتار در مرکز استان قرار دارد که به یقین میزان بافت فرسوده استان به نسبت جمعیت آن از میانگین کشوری بالاتر است.

وی ضرورت احیا و نوسازی بافت فرسوده را خاطرنشان کرد و افزود: نوسازی این بافت فرسوده نه تنها به مانند یک الزام مدیریتی بلکه به عنوان یک ضرورت انسانی، اجتماعی و اقتصادی دارای اهمیت ویژه‌ای است که بازسازی و نوسازی آن به عزم و اراده عمومی نیاز دارد.

غفاری تصریح کرد: در راستای تحقق سیاست کلی نظام و در اجرای ماده 171 قانون توسعه پنجم، دولت خدمتگزار مکلف به احیای 10 درصد از بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران و در استان نیز شرکت عمران و مسکن‌سازان با موضوع تهیه و اجرای طرح عمران شهری در بافت‌های قدیمی و فرسوده تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: این مجموعه به عنوان مراجع اصلی و ذی‌صلاح در امر مداخله بافت فرسوده شهری معرفی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان اردبیل به بخشی از فعالیت‌های شرکت عمران و مسکن‌سازان استان اشاره کرد و ادامه داد: مدیریت و تهیه طرح‌های شهرسازی، معماری، نقشه‌های تفکیکی، آماده‌سازی و دیگر اقدامات اجرایی و تولید ساختمان به ویژه در بافت‌های قدیمی و فرسوده در زمین‌های تعیین شده یا از طریق خریداری و تملک صورت می‌گیرد.

غفاری یادآور شد: در کنار آن تهیه و اجرای طرح‌های عمران شهری، مدیریت و اجرای عملیات خرید اراضی، تجمیع و تفکیک و آماده‌سازی و احداث بنا اعم از مسکونی، خدماتی، تولیدی و تجاری در بافت‌های فرسوده از مهم‌ترین اقدامات و فعالیت‌های شرکت عمران و مسکن‌سازان اردبیل است.

وی گفت: این شرکت در سال 86 اقدام به شناسایی محدوده بافت فرسوده شهری در اردبیل، پارس‌آباد، خلخال، مشگین‌شهر، گیوی، بیله‌سوار، سرعین، گرمی، جعفرآباد و انگوت کرده است.

غفاری افزود: پس از آن مدیریت تهیه طرح بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهرهای اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر و خلخال عملیاتی و اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه 14 درصد مساحت شهرهای این استان را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: شرکت در گام اول اقدام به مدیریت تهیه طرح بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری در چهار طرح یاد شده کرده است.

غفاری خاطرنشان کرد: ‌در سال‌جاری مطالعات تهیه طرح بهسازی و نوسازی بافت فرسوده این شهرها به اتمام رسیده و پروژه‌های تعریف شده در مطالعات قابلیت اجرایی دارند.

انتهای پیام/62006/ذ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول