اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت مسکن‌سازان بوشهر خبر داد

بهسازی 1638 واحد مسکونی بافت فرسوده در استان بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‎سازان استان بوشهر گفت: تا پایان امسال هزار و 638 واحد مسکونی در بافت‎های فرسوده استان بوشهر بهسازی می‎شود.

بهسازی 1638 واحد مسکونی بافت فرسوده در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، منصور سعیدی ظهر امروز در نشست ساماندهی سکونت‎گاه‎های غیررسمی در استان بوشهر اظهار داشت: تاکنون هزار و 62 واحد بهسازی شده افتتاح شده و تا پایان امسال این تعداد به دو هزار و 700 واحد خواهد رسید.

وی تصریح کرد: 10 شهرستان در استان بوشهر بافت فرسوده دارند که برای بهسازی و نوسازی این بافت‎ها، طرح‌هایی تعریف و مصوب شده که برخی از این طرح‎ها با پیشرفت 80 درصدی در حال اجرا است.

سعیدی ادامه داد: در این راستا از طریق تبلیغات محیطی و رسانه‎ای اطلاع‎رسانی گسترده‎ای داشته‎ایم و از مجموع متقاضیان هزار و 27 پرونده به بانک‎ها معرفی کردیم که از این تعداد 894 پرونده به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است.

وی اظهار داشت: برخی بانک‎ها نظیر بانک رفاه اعلام کرد منابع لازم برای پرداخت تسهیلات ندارد و بانک مسکن نیز از 500 واحد مسکونی که به آن معرفی شد، پرداخت تسهیلات به 72 واحد را پذیرفته است.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان بوشهر با بیان اینکه استقبال مردم از نوسازی بافت‎های فرسوده خوب بوده است، گفت: مردم زیادی برای این مراجعه کردند که در همین راستا پرونده هزار و 27 واحد مسکونی را به بانک‎های عامل معرفی کرده‎ایم.

سعیدی خاطرنشان کرد: از این تعداد تاکنون 894 واحد مسکونی واقع در بافت‎های فرسوده در استان به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است.

وی یادآور شد: تلاش کردیم با مردم نشست‎های تخصصی داشته باشیم تا از این طریق، اطلاعات لازم را در ارتباط با بافت‎های فرسوده و لزوم بهسازی و نوسازی این بافت‎ها به نحو مطلوبی در اختیار آنان قرار دهیم.

سعیدی اظهار داشت: همچنین طرح دیگری که در دست انجام داریم بازدید کودکان از محله‎های بافت‎های فرسوده به منظور تشویق و ترغیب خانواده‎ها به همراه آنان در این بازدیدها و ایجاد انگیزه در مردم برای اقدام به بهسازی و سرمایه‎گذاری در نوسازی این بافت‎هاست.

وی اضافه کرد: از این طریق مردم به موضوع حساس شده و ترغیب می‎شوند که برای دریافت تسهیلات به منظور بازسازی و انجام تعمیرات در بافت فرسوده اقدام کنند و با هماهنگی‎های انجام شده، میراث فرهنگی نیز کمک‎های لازم را در این راستا به مردم خواهد کرد.

انتهای پیام/66007/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول