اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران:

احیای بافت‌های فرسوده مازندران نگاه ملی می‌طلبد

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: احیای بافت‌های فرسوده مازندران نگاه ملی می‌طلبد.

احیای بافت‌های فرسوده مازندران نگاه ملی می‌طلبد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی مازندران، سید علی اسد در چهارمین نشست اعضای هیئت عامل عمران و بهسازی مازندران که با حضور مدیرکل دفتر تجهیز و منابع مالی و مشارکت‌های مردمی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی کشور و مدیرعامل شرکت مسکن سازان استان در محل راه و شهرسازی برگزار شد، به احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده تاکید کرد و اظهار داشت: احیای بافت‌های فرسوده در مازندران نگاهی ملی را طلب می‌کند.

وی احیای بافت‌های فرسوده را از ضروریات جامعه برشمرد و افزود: علاوه بر نوسازی و زیبایی مبلمان شهری، احیای این گونه بافت‌ها بر تسهیل در روند ترافیک درون شهری و همچنین امدادرسانی مطلوب و به هنگام در زمان بحران و حوادث غیرمترقبه تاثیر مستقیم و به‌سزایی دارد.

اسد بیان داشت: بیش از 4 هزار و 700 هکتار بافت فرسوده در مازندران وجود دارد که در این میان شهرهای آمل، بابل، ساری و قائمشهر بیشترین مساحت بافت‌های فرسوده را دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: مطالعات توانمند‌سازی سکونتگاه‌های غیر رسمی 4 شهر با تصویب ستاد استانی به پایان رسیده است و مطالعات نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده 7 شهر در سطح استان در حال اجرا است.

اسد در این نشست به عملکرد این اداره کل درباره استفاده از تسهیلات بافت فرسوده به بانک‌ها اشاره و اظهار داشت: از دولت نهم تاکنون 19 هزار و 812  واحد جهت استفاده از تسهیلات بافت فرسوده به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

به گزارش فارس، در این نشست برنامه‌ریزی و رفع موانع درباره توزیع وام، مطالعات بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده، توانمندسازی سکونت‌های غیر رسمی و ..... مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/86003/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول