اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران اردبیل:

249 هزار اردبیلی در بافت فرسوده سکونت دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران اردبیل گفت: 249 هزار نفر از جمعیت استان اردبیل در بافت فرسوده شهری سکونت دارند که نسبت به احیا، مرمت و بازسازی‌ آنها باید اقدامات لازم صورت بگیرد.

249 هزار اردبیلی در بافت فرسوده سکونت دارند

علی اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: بر اساس آمار سال 89 بیش از 83 هزار واحد روستایی در مقابل زلزله کم‌دوام و بی‌دوام تشخیص داده شدند که با حضور دولت خدمتگزار و اقدامات اساسی انجام شده به ویژه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه، مقاوم‌سازی این واحدهای مسکونی در اولویت قرار گرفته است.

وی گفت: ‌به همت بانک‌های عامل و همکاری بنیاد مسکن از سال 84 تاکنون نوسازی و مقاوم‌سازی 55 هزار واحد مسکونی روستایی در دستور کار قرار گرفته است.

این مسئول افزود: از این تعداد در حال حاضر 41 هزار واحد روستایی مرحله چهارم تسهیلات خود را دریافت کردند و پایان کار را گرفته‌اند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اردبیل در ادامه بیان داشت: 40 هزار واحد روستایی در برابر زلزله مقاوم‌سازی شده و 36 هزار واحد روستایی نیز در برنامه آتی مقاوم‌سازی قرار دارند.

وجود 1584 بافت فرسوده شهری در اردبیل

مدیرکل مدیریت بحران اردبیل یکی دیگر از معضلات در مقابله با حوادث به ویژه زلزله را وجود بافت فرسوده شهری در مناطق مختلف استان اردبیل اعلام کرد و افزود: بیش از یک هزار و 584 هکتار بافت فرسوده شهری در استان اردبیل وجود دارد که 249 هزار نفر جمعیت در آن سکونت دارند.

اسلامی بیان داشت: تاکنون اعتبارات مسکن مهر و وام‌های آن از طریق بانک‌های عامل پرداخت شده و 3 هزار واحد در بافت فرسوده شهری به مرحله نوسازی رسیده است.

وی در ادامه اظهار داشت: از مردم اردبیل به ویژه ساکنین مناطق بافت فرسوده و کهنه انتظار داریم که از تسهیلات و موقعیت پیش آمده استفاده کنند تا واحدهای مسکونی خود را در برابر زلزله و حوادث دیگر بیمه کنند.

این مسئول در مورد نوسازی مدارس نیز گفت: در این زمینه و بر اساس بخشنامه و اعتبارات تزریقی در سال‌های اخیر بهسازی و تعمیر آنها در اولویت قرار گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران اردبیل اضافه کرد: 3 هزار میلیارد تومان در برنامه سوم در اختیار آموزش و پرورش و نوسازی قرار گرفت که بخشی از آن نیز در استان اردبیل با شناسایی مدارس برای نوسازی و مقاوم‌سازی به مدارس کم‌دوام و بی‌دوام اختصاص یافت.

این مسئول اظهار داشت: در همین زمینه 5 هزار کلاس درس غیر مقاوم تشخیص داده شدند که تاکنون یک هزار و 530 کلاس درس در این زمینه و با هدف کاستن از آسیب‌های زلزله مقاوم‌سازی شده است.

انتهای پیام/62001/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول