اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن انبوه‌سازان خراسان‌رضوی:

انبوه‌سازان خراسان‌رضوی در بازسازی بافت فرسوده جلوتر از شهرداری عمل کردند

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن انبوه‌سازان خراسان‌رضوی گفت: انبوه‌سازان خراسان‌رضوی در بازسازی بافت فرسوده جلوتر از شهرداری عمل کردند و تعدادی از پروژه‌ها آماده تحویل است.

انبوه‌سازان خراسان‌رضوی در بازسازی بافت فرسوده جلوتر از شهرداری عمل کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامعلی ثنایی بعد از ظهر امروز در جلسه دی‌ ماه مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی اظهار کرد: انجمن انبوه‌سازان خراسان‌رضوی دارای 430 عضو حقوقی و تعداد کمی حقیقی است و حدود 4.5 تا 5 میلیون متر مربع ساخت و ساز در سال انجام می‌دهد.

دبیر انجمن انبوه‌سازان خراسان‌رضوی افزود: انبوه‌سازان خراسان‌رضوی ظرفیتی حدود 7.5 میلیون روز کارگر را به کار گرفته است.

ثنایی خاطر نشان کرد: در ارتباط با همکاری مجلس شورای اسلامی با انبوه‌سازان موضوعاتی مانند مالیات، بیمه و قانون جدید کار مطرح است و تامین اجتماعی که با مجموعه کارگر و کارفرما مرتبط است باید بازنگری کلی در آن شود و تا زمانی که منحصر به فرد باشد مشکلات وجود دارد و بهتر است تا آن‌ها قسمتی از بیمه کارگری را بر عهده گیرند.

وی یادآور شد: به نظر بنده باید در قانون کار نظرات و پیشنهادات کارشناسی کارفرما و کارگران نیز لحاظ شود.

دبیر انجمن انبوه‌سازان خراسان‌رضوی با اشاره به نوسانات قیمت‌ها در امسال گفت: نوسانات قیمت‌ها در بازار در تمام زمینه‌ها تاثیر داشته و ساخت مسکن که از 250 نوع کالا در آن استفاده می‌شود از این قاعده جدا نیست.

ثنایی تاکید کرد: امسال مصالح ساختمانی وارداتی مانند آسانسور افزایش 300 درصدی قیمت را داشته و دستمزد کارگران از 17 هزار تومان در ابتدای سال به 35 هزار تومان رسیده و این به معنای افزایش صددرصدی دستمزد کارگران است و تمام این موارد در قیمت مسکن تاثیر می‌گذارد.

وی در ارتباط با فناوری‌های نوین ساختمان اظهار کرد: فناوری‌های نوین ساختمان در خراسان‌رضوی در رتبه نخست بهره‌برداری در کشور قرار دارد.

دبیر انجمن انبوه‌سازان خراسان‌رضوی با اشاره به مشارکت انبوه‌سازان در ساخت بافت فرسوده شهر اذعان کرد: یکی از مبتکران اولیه ساخت بافت فرسوده شهر مشهد شرکت انبوه‌سازان خراسان به نام انبوه‌سازان هشتم بود که در خیابان صاحب‌الزمان به بازسازی بافت فرسوده شهر پرداخت و خیابانی که مدت 50 سال قرار بود گشایش شود را بازسازی کرد و نسبت به پروژه‌های شهرداری در بازسازی بافت فرسوده جلوتر عمل می‌کند و در حال تحویل پروژه‌ها است.

ثنایی در ارتباط با معماری اسلامی در ساختمان‌های شهر گفت: باید برای رعایت معماری اسلامی سیاست کلی وجود داشته تا تمام افراد از آن تبعیت کنند و با وجود اساتید زیاد معماری، جمعی از آن‌ها برای تحقق این امر تشکیل شوند.

انتهای پیام/70004/ر20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول