اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده کهگیلویه، بهمئی و چرام در مجلس:

سیره امام رضا (ع) بهترین الگو برای عبور از فتنه‌های زمانه است

خبرگزاری فارس: نماینده کهگیلویه، بهمئی و چرام در مجلس گفت: سیره و منش امام رضا (ع) در برابر فتنه‌گران بهترین الگو برای عبور از فتنه است.

سیره امام رضا (ع) بهترین الگو برای عبور از فتنه‌های زمانه است

 حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با تسلیت ایام حزن و اندوه صفر به خصوص رحلت پیامبر اسلام (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) اظهار کرد: هر چند این روزها برای امت اسلامی غمناک و پر حزن است ولی از سوی دیگر دارای اهمیت والایی در حوزه معرفتی و بصیرتی است.

نماینده مردم کهگیلویه و بهمئی و چرام ادامه داد: این روزها می‌تواند کلاس درس بصیرت‌افزایی برای همه مؤمنین به خاندان عصمت و طهارت باشد که جوانان باید بیش از همه از فیوضات آن در جنبه‌های معرفتی و بصیرتی بهره برند.

نماینده سه شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ائمه معصومین در سیره و منش خود راهکارهایی عملی برای آیندگان بر جای گذاشته‌اند که با توسل و تمسک به آنها می‌توان در مسیر خوبی‌ها به سرعت حرکت و از ظلمات بیراهه‌ها به خوبی خارج شد.

حجت‌الاسلام بزرگواری ادامه داد: به همین منظور جوانان ما باید در هنگامه کنونی که استکبار جهانی در اسلام‌زدایی و مقابله با مسلمانان دست کفار و بدخواهان زمان پیامبر و ائمه را از پشت بسته‌اند از نصایح و اندرزهای آن بزرگان استفاده بیشتری کنند.

وی افزود: در دوره امامت امام رضا (ع) همان‌گونه که همه به آن واقفیم فتنه‌های بزرگی در دستور کار قرار گرفت که از همه مهم‌تر دعوت مأمون از حضرت برای سفر به توس و وقایع پس از آن و در نهایت شهادت حضرت بود.

بزرگواری افزود: امام از این فتنه‌ها با بینش و بصیرت الهی که در وجود مبارک داشت با مناظره‌ها و سخنرانی‌های علمی سربلند و پیروز بیرون آمد و اجازه نداد فتنه‌گران به اهداف خود نائل آیند و عاقبت همانند پدران و اجداد بزرگوار، جان خود را در راه بصیرت‌افزایی فدا کرد.

وی وجود حرم مطهر این امام بزرگوار در ایران اسلامی را بهترین هدیه الهی دانست و گفت: بهترین درس‌ها برای عبور از فتنه و انحرافات در سیره و منش ائمه به خصوص امام رضا (ع) وجود دارد.

انتهای پیام/2571/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول