اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کازرون:

دشمنان در پی طرح فتنه‌ای دیگر هستند

خبرگزاری فارس: خطیب نماز جمعه کازرون گفت: دشمنان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری کشورمان تلاش در سرگرم کردن مردم به یک ماجرای سیاسی، اقتصادی و یا طرح فتنه‌ای دیگر هستند.

دشمنان در پی طرح فتنه‌ای دیگر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر ضمن تسلیت سالروز رحلت نبی اکرم حضرت محمد مصطفی (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و ثامن‌الحجج علی‌بن موسی‌الرضا (ع) در سخنانی اظهار داشت: از نشانه‌های لطف خدا به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام نرم‌خویی، حلم و بردباری، تحمل و گذشت است که همین خصوصیات بارز آن حضرت باعث بقای اسلام شد.

وی افزود: در مسائل کلی اسلام پیامبر (ص) صد در صد انعطاف‌ناپذیر بود اما در اخلاق فردی بسیار آرام و اهل گذشت، مدارا و مهربان بود.

امام جمعه کازرون یکی از علل پیشرفت سریع اسلام را اخلاق خوب و بی‌نظیر پیامبر رحمت عنوان و تصریح کرد: امروزه دنیای غرب به ویژه دول اروپایی و آمریکا بر خوی وحشی‌گری خودشان در دنیا به ویژه کشورهای اسلامی چشم پوشیده‌اند و پیامبر اسلام را منشأ خشونت معرفی می‌کنند.

خرسند گفت: پیامبر اسلام (ص) یک مظلوم به معنای واقعی بود و امروزه نیز همین مظلومیت در مورد شخص آن حضرت ادامه دارد.

وی در ادامه، فرمایشات مقام معظم رهبری در 19 دی ماه را بستری مناسب برای داشتن یک انتخابات عظیم و باشکوه عنوان کرد و افزود: دشمن در پی آن است که مردم را به یک جریان سیاسی، اقتصادی و گرانی و تورم یا پی‌ریزی فتنه دیگری سرگرم کند که در این راستا جریانات سیاسی و مسئولان باید بسیار مواظب باشند.

خطیب نماز جمعه کازرون خاطرنشان کرد: سیاسیون مراقب گفتار و نوشتار خود باشند و راهی که دشمنان می‌روند طی نکنند و از فتنه‌گران سال 88 عبرت بگیرند.

خرسند اضافه کرد: در انتخابات آمریکا اگر مشارکت 40 درصدی باشد مسئله‌ای نیست اما اگر در جمهوری اسلامی مشارکت کم بشود دشمنان، عبارت «جمهوری اسلامی مشروعیت ندارد» را به زبان می‌آورند و در بوق و کرنا می‌کنند.

امام جمعه کازرون در بخش دیگر سخنانش به تحولات سوریه اشاره کرد و گفت: سخنان جامع و تاریخی بشار اسد دشمنان و مخالفان دولت این کشور به ویژه آمریکا و برخی دول خودفروخته عربی و غربی را مأیوس کرد.

وی ادامه داد: عربستان و ترکیه و کشورهای خودفروخته دیگری که به مخالفان دولت سوریه سلاح جنگی هدیه می‌دهند بدانند به زودی توسط همین سلاح‌ها خاندان آنان به باد می‌رود.

خرسند، از دولت‌مردان سنی، کرد و عرب و شیعه سوریه و عراق خواست که مراقب ترفندهای دشمنان باشند و در دام آن‌ها گرفتار نشوند.

نماینده ولی فقیه کازرون در بخش پایانی خطبه دوم روز همبستگی با ملت مظلوم بحرین را گرامی داشت و گفت: ملت کوچک بحرین سال‌هاست که خواستار قانون اساسی مدون، مجلسی آزاد و انتخاباتی با رأی مردم است اما غربی‌ها که دم از دموکراسی می‌زنند این خواسته به حق آنان را با گلوله جواب می‌دهند.

خرسند اضافه کرد: رابطه ملت ایران با بحرین یک رابطه عاطفی است چراکه توسط دنیای استکبار از آن جدا شده و جزئی از خاک ایران بوده بنابراین حمایت معنوی ایران از آن گناه محسوب نمی‌شود.

وی تصریح کرد: آمریکا و دولت‌های غربی اگر راست می‌گویند و دنبال آزادی مردم هستند چرا ملت بحرین را از دست ظلم یک خاندانی که سال‌های دراز است بر آنان حکومت می‌کند نجات نمی‌دهند.

انتهای پیام/ 2448/و30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول