اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج طلاب و روحانیان شاهرود:

تقویت بصیرت موثرترین راه مقابله با فتنه دشمن است

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج طلاب و روحانیان شاهرود گفت: موثرترین راه مقابله با فتنه دشمن، تقویت بصیرت و آگاهی از نقشه‏های دشمنان است.

تقویت بصیرت موثرترین راه مقابله با فتنه دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‌الاسلام عباس‏علی ترشیزی صبح امروز در مراسم عزاداری هیئت رهروان شهدا که در زینبیه شهرک البرز شاهرود برگزار شد، در سخنانی با اشاره به موضوع حق و باطل اظهار داشت: هرگز باطل قدرت مقابله با حق را ندارد؛ چرا که «ان الباطل کان ذهوقا»، برای همین باطل همواره خود را به شکل حق نمایان می‌کند و لباس حق بر تن می‌پوشد.

وی افزود: باطل می‌خواهد با این کار افکار عمومی انسان‏ها را فریب دهد و به مقاصد باطل خود در جامعه جامه عمل بپوشاند، زیرا انسان‌ها ذاتاً حق‌گرا هستند و باطل اگر از ابتدا چهره واقعی خود را نشان دهد، هیچ کس به دنبال او نمی‌رود.

مسئول بسیج طلاب و روحانیان شاهرود خاطرنشان کرد: این واقعیتی است که در طول تاریخ به اثبات رسیده است و شما اگر سرگذشت اسلام عزیز را از ابتدا در نظر بگیرید می‌بینید که مملو از جریان‌هایی است که از روحیه حق‌طلبی مسلمانان سوءاستفاده کرده‌اند.

ترشیزی اظهار داشت: امام علی (ع) در حدیثی می‌فرمایند «یک قسمت از این و یک قسمت از آن را گرفته و با هم مخلوط می‌کنند و به نام حق به مردم می‌دهند» و این در طول تاریخ اسلام وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به اتفاقات زمان حضرت علی (ع) بیان داشت: اگر جنگ معاویه و حضرت علی (ع) را در نظر بگیریم که پیراهن خونین عثمان را علم کرده و مردم تازه مسلمان شام را به نفع مقاصد خود هدایت و مورد استفاده قرار داد، وارونه جلوه دادن حق کاملاً مشهود است.

ترشیزی افزود: در حادثه کربلا نیز همین‏گونه بود که به مردم گفتند که چه نشسته‌اید که حسین ‌ابن‌ علی (ع) علیه خلیفه رسول‏الله خروج کرده و به نام رسول خدا سر فرزند او را از تن جدا کردند.

وی با اشاره به جریانات زمان حال اظهار داشت: جریان وهابیت در زمان حاضر تمام برنامه‌های باطل خود را با ظاهر اسلام بیان و کوچک‏ترین اتفاقات جهان تشیع را در بوق و کرنا می‌کند و ظاهر حق به جانب و مدافع اسلام جا می‌زند.

مسئول بسیج طلاب و روحانیان شاهرود با اشاره به وقایع 18 تیر و فتنه 88 گفت: در این جریانات، بیگانگان و ایادی داخلی آنها از غفلت جامعه سو‌ءاستفاده کردند و جامعه را به آشوب کشاندند و انقلاب را دچار چالش کردند و این‏ها همه از جا زدن باطل در لباس حق نشأت گرفته است.

ترشیزی تاکید کرد: تنها راه فرار از این گمراهی‌ها و داخل فتنه نشدن این است که بصیرت خود را تقویت کنیم و این یعنی آگاه باشیم و نقشه دشمنان را قبل از اینکه بخواهند دست به اقدامی بزنند، متوجه شده و چهره نفاقشان برای ما افشا شود.

مسئول بسیج طلاب و روحانیان شاهرود گفت: ما باید قدردان و شاکر و پیرو صادق ولایت فقیه باشیم و تنها راه عاقبت به خیری و صراط مستقیم پیروی از رهبری عزیز امام خامنه‌ای است.

انتهای پیام/2249/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول