اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طبق یک سنت قدیمی صورت گرفت

برگزاری مراسم عزاداری شوشتری‌ها در 3 مرقد مطهر شوش

خبرگزاری فارس: طبق آداب هر ساله‌ای که در شهرهای شوش و شوشتر اتفاق می‌افتد مردم شوشتر برای برگزاری عزای روز 28 صفر به شهرستان شوش سفر می‌کنند و در سه مرقد مطهر عزاداری می‌کنند.

برگزاری مراسم عزاداری شوشتری‌ها در 3 مرقد مطهر شوش

به گزارش خبرگزاری فارس از شوش مراسم عزاداری مردم شوشتر در شهرستان شوش از سال‌‌ها پیش رسم بوده است و بسیاری از مردم شوشتر در این شهرستان با راه‌اندازی کاروان‌هایی مردم را به شهرستان شوش منتقل می‌کنند.

بر اساس این گزارش، این رسم تنها به دلیل برگزاری مراسم عزاداری در کنار حرم حضرت دانیال نبی(ع) است که عزای پیامبر اسلام در کنار مرقد پیامبری برگزار شود.

مردم شوشتر در شهرستان شوش دسته‌های عزاداری راه‌اندازی می‌کنند و در این باره تدارکات زیادی را به همراه می‌برند و این مراسمات تا عصر روز 328 صفر ادامه دارد.

*برگزاری مراسم در سه مرقد مطهر

مردم شهرستان شوشتر در سه مرقد مطهر دانیال نبی(ع)، عبدالله بن‌علی(ع) و مرقد مطهر شاعر دلسوخته اهل‌بیت دعبل‌خزایی مراسم عزاداری خود را برگزار می‌کنند.

بر این اساس، بسیاری از مردم در این شهرستان پس از برپایی مراسمات خود در دو مرقد مطهر عبدالله بن‌علی(ع) و دعبل‌خزایی برای عرض تسلیت به مرقد دانیال نبی(ع) مشرف می‌شوند.

دانیال نبی از پیامبران قوم یهود است که امام علی(ع) درباره ثواب زیارت ایشان زیارت این پیامبر را برابر با زیارت خود در نجف اشرف توصیف کرده است.

*ترافیک سنگین در محورهای شوش، دزفول و شوشتر

عصر امروز به دلیل بازگشت عزاداران شهرستان‌های شوشتر و دزفول به شهرهای خود ترافیک سنگینی در محورهای منتهی به این شهر متبرک حاکم می‌شود.

بر این اساس، همه ساله با حضور گسترده پلیس راهور در این مسیرها حوادث کمتری رخ می‌دهد و امید است در سال‌جاری نیز اتفاق خاصی در این باره رخ ندهد.

انتهای پیام/72006/و20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول