اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین خبر داد

ساماندهی 160 موقوفه در قزوین / اهدا کمک هزینه زندگی به 60 زوج

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: 160 موقوفه در قزوین در سال جاری شناسایی و ساماندهی شده‌اند.

ساماندهی 160 موقوفه در قزوین / اهدا کمک هزینه زندگی به 60 زوج

حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه 160 موقوفه در سال جاری شناسایی و ساماندهی شده‌اند، ابراز داشت: اعتماد آحاد مردم در عمل به نیت واقفان توسط اوقاف جلب شده که تحقق این امر منجر به 68 مورد وقف جدید در این استان شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: در یک مرحله با راه‌اندازی کاروان‌های جهیزیه در سال جاری از موقوفه خزانه به 60 زوج در مناطق محروم کمک هزینه زندگی اهدا شده است.

این مسئول بیان کرد: ساخت پروژه‌های مسکونی، تجاری و درمانی در شهرستان‌های قزوین، البرز، بیدستان و محمدیه و تثبیت مالکیت موقوفات و بقاع متبرکه با تقاضای ثبت و به ثبت رساندن بیش از 300 موقوفه از جمله دستاوردهای اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در سال جاری است.

نوروزی اضافه کرد: اخذ بیش از 150 مورد اسناد مالکیت موقوفات، تعیین تکلیف بسیاری از متصرفه املاک موقوفه و پیگیری تبدیل به احسن روستاهای مشعلدار و پیریوسفیان از دیگر دستاوردهای این اداره‌کل در سال جاری بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته فعالیت‌های غیرمالی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان‌ها به صورت دستی انجام می‌شد، اذعان داشت: با راه‌اندازی سامانه جامع مدیریت مالی موقوفات این فعالیت‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که اجرای این امر از شاخص‌ترین طرح‌های اوقاف در کشور بوده است.

وی شناسایی موقوفات مستعد سرمایه‌گذاری و انعقاد قرارداد با سرمایه‌گذاران را از جمله برنامه‌های اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد و افزود: تحقق این امر با هدف افزایش درآمدزایی از موقوفات انجام می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه احداث 160 واحد ‌آپارتمان و درمانگاه در بیدستان و مجتمع تجاری و فرهنگی در شهر محمدیه را از جمله پروژه‌های عمرانی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در سال جاری بوده است، متذکر شد: پروژه ساخت آپارتمان‌ها بیش از 60 درصد پیشرفت عملیات اجرایی برخوردار بوده است.

نوروزی پیگیری تهیه طرح جامع و مصوب برای بیش از 28 بقعه متبرکه، سطح‌بندی و شناسایی بقاع متبرکه بر اساس موقعیت جغرافیایی و اجتماعی و قابلیت‌های تبلیغی هر بقعه را از فعالیت‌های صورت گرفته اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در سال جاری عنوان و بیان کرد: تکمیل، مقاوم‌سازی و اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره بقاع متبرکه با نگاه رفاه و ارائه خدمات به زائران در بیش از 14 بقعه و انتخاب یک بقعه شاخص در هر شهرستان برای تبدیل به طرح ملی از دیگر فعالیت‌های این اداره‌کل بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: برگزاری بیش از 50 محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان مصری، بین‌المللی و ممتاز کشوری در مناسبت‌های مختلف از فعالیت‌های فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در سال جاری بوده است.

انتهای پیام/77009/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول